Bežné učebnice a pracovné zošity sa podľa nich nedajú s tabletom v tomto ohľade porovnať. V aplikáciách je možné každému žiakovi nastaviť individuálne tempo aj hĺbku preberaných informácií, vďaka čomu sú do výučby podľa svojich schopností naplno zapojení žiaci s nejakým problémom aj nadané deti.
Tablety by sa podľa R. Masaryka mali v školách stať doplnkovými pomôckami, klasické učebnice a pracovné zošity by však nahradiť nemali. Pre efektívne používanie tabletov je podľa autorov výskumu dôležitá kreativita učiteľov, ktorí sa musia v tejto oblasti vzhľadom na rýchly pokrok neustále vzdelávať.
Každý učiteľ aj žiak by mal mať v triede svoj tablet. Výhodou tabletov je aj to, že učiteľ môže mať neustály prehľad o tom, čo konkrétne žiak práve robí. Na svojom tablete si totiž môže zobraziť obrazovky všetkých žiackych tabletov. Môže tiež zlepšiť komunikáciu žiakov s učiteľom.
Do projektu „Škola dotykom“ boli zapojené školy z rôznych kútov Slovenska aj Česka. S tabletmi sa vyučovalo na prvom aj druhom stupni základných škôl, ale aj na gymnáziách. Výskum na 12 školách v Česku a desiatich na Slovensku poukázal na to, že deti používanie tabletov baví a zvyšuje ich motiváciu k učeniu.
Učitelia, z ktorých niektorí na začiatku školského roka nemali s týmto zariadením žiadne skúsenosti, tiež hodnotili prípravy na hodiny ako zábavnejšie, aj keď, najmä zo začiatku, časovo náročnejšie. Oceňovali tiež to, že je možné tablety používať aj mimo školy k rôznym iným projektom.