V brnianskom start-upe získa Sygic 51 percent a bude v ňom pôsobiť ako strategický investor, ktorého Tripomatic hľadal už dlhšie. Hodnotu transakcie firmy nezverejnili. Sygic informuje, že tím Tripomaticu ostane v Brne, pričom však chce posilniť aj svoj tím v Bratislave, najmä o programátorov.

Prevzatie Tripomaticu je súčasťou stratégie Sygicu poskytnúť používateľom jeho softvérov komplexný servis na ich cestách či výletoch. Vlani Sygic popridával do svojej navigácie viacero nových funkcií, integroval doň napríklad služby Foursquare a Viator, prišiel s parkovacím servisom aj aplikáciou pre Apple Watch. Čo v jeho portfóliu pribudne v súvislosti s Tripomaticom, sa dá odhadnúť, o konkrétnych novinkách chce firma informovať „už čoskoro“.

Ďalšou tohtoročnou novinkou (ešte v prvom kvartáli) má byť navigácia určená špeciálne pre motorkárov. Aplikácia MotorBike, ktorú Sygic predstavil na jeseň, bude podľa predstaviteľov firmy obsahovať offline mapy, plánovanie trás, denné návrhy na zaujímavé výlety, ako aj možnosti kontaktu s aktívnou komunitou motocyklistov.

Tripomatic nie je prvou akvizíciou Sygicu. V polovici roku 2014 kúpil menšieho konkurenta, spoločnosť Be on road, vďaka ktorému sa podľa jeho vtedajších vyjadrení stal dvojkou medzi navigáciami v počte stiahnutí za deň. V súčasnosti softvér Sygicu používa 125 miliónov ľudí po celom svete, čo z neho robí jednu z globálne najznámejších slovenských značiek.

Tip: Prečítajte si čerstvý blog šéfa Sygicu Michala Štencla, v ktorom sa zamýšľa nad startupmi a ich rolou v smerovaní globálnej ekonomiky.