Miesto realizácie tohto tranzitného systému nie je vybrané náhodou. Prototyp Hyperloopu by sa mal stavať v údolí Quay, čo je súkromný pozemok, kde sa už niekoľko rokov konštruuje projekt „mesta budúcnosti“ - futuristickej obytnej oblasti, fungujúcej na solárnu energiu.

Tento projekt šesť rokov bojoval o práva na vodu zo susednej farmy, preto sa čas na jeho uskutočnenie výrazne posunul. Súčasné plány sa viažu na zriadenie 25-tisíc bytových jednotiek, hotelov, reštaurácií a business parku na ploche 3-tisíc hektárov, informuje The Verge.

Hyperloop ako systém čiastočne fungujúci na solárnu energiu zapadol do ich vízie ekologického mesta, kde sa dôraz kladie na vysokorýchlostnú verejnú dopravu ako náhradu za autá.

Prvé veľkolepé koncepty Tesla Motors hovorili o najvyššej rýchlosti Hyperloopu až 1 220 kilometrov za hodinu, tá však pri takýchto krátkych vzdialenostiach zatiaľ reálna nie je. Sľubované tempo potrebuje potrubie dlhé minimálne 160 kilometrov. Vývojári ale pripomínajú, že toto je zatiaľ len začiatok.

Superrýchle metro Hyperloop začnú stavať už o rok. Rýchle ako zvuk zatiaľ nebude

Prototyp trasy Hyperloopu v Údolí Quay

Momentálnym cieľom je vybudovanie ôsmich kilometrov trate. Výstavba tohto systému bude stáť 100 miliónov dolárov, pričom sa očakáva, že sa spoločnosti, ktoré pomôžu jeho financovaniu, oslovia v poslednom kvartáli tohto roku formou verejnej ponuky akcií, ktoré by sa mali dražiť.

Projekt sa nepovažuje len za testovací pokus, ale za reálne riešenie, vyjadril sa generálny riaditeľ Hyperloop Transportation Technologies Dirk Ahlborn pre Wired. Namiesto dosahovania rýchlostných limitov sa bude prototyp snažiť doladiť praktické prvky ako systém nástupných staníc, nastupovania alebo dizajn samotných kapsúl. Je to taktiež spôsob, ako dokázať, že tento koncept môže byť postavený, cituje Wired D. Ahlborna. 

Na aktuálnom návrhu participuje aj skupina asi dvesto inžinierov, ktorí trávia svoj voľný čas diskutovaním o ideách a možnostiach výmenou za obcie spoločnosti HTT, pričom mnohí z nich pracujú v organizáciách ako Boeing, NASA, Yahoo! alebo Airbus.

Oni a skupinka 25-tich študentov architektúry z UCLA (Kalifornská Univerzita v Los Angeles) sa venujú širokej škále problémov, vrátane plánovania trate, dizajnu kapsúl či analýze nákladov.