Po úvodnej vlne hier prišiel čas, aby PS4 a Xbox One bojovali o hráčov ďalšími titulmi. Počas zimy vyšlo pár multiplatformových hier ako LEGO Movie alebo Thief, ktoré sa snažili ukázať, že na novších konzolách majú lepšiu grafiku a oplatí sa ich hrať tu. Alebo nenápadná arkáda Strider. Teraz prišli opäť exkluzívne hity.
Titanfall je strieľačka iba s multiplayerom a oslovuje hráčov, ktorí sú na X360 odchovaní na nekonečných súbojoch v Halo či Call of Duty. Vzájomné boje na veľkých mapách so silným arzenálom. To je devíza aj pri Titanfall, ktorý ani nemá klasickú kampaň a bez pripojenia na internet či Xbox Live Gold si ho nevyskúšate.
Je to stávka na istotu z troch hľadísk. Po prvé, štúdio Respawn uvádza svoj debut po štyroch rokoch, keď sa duo tvorcov Call of Duty Zampella-West rozkmotrili s Activision a odišli od Infinity Ward k veľkému rivalovi EA. Sú to skúsení autori, ktorí rozumejú žánru a jedni z mála, ktorí ho dokážu redefinovať. Táto hra má byť presne tou, čo posunie strieľačky do novej dekády.
Po druhé, EA tlačí Titanfall, aby sa lepšie presadila v žánri akčných hier. Po tretie, Microsoft ochotne stavil aj na konzolovú exkluzivitu – Titanfall vychádza iba na PC, Xbox One a o štyri týždne aj na Xbox 360. Hoci je zaujímavé, že nedal viac peňazí na totálnu Xbox One dominanciu, uvedomuje si, že Titanfall prichádza v najlepšom čase a naplno ho podporuje.
Sony má tretí diel akčnej hry hrdinu so superschopnosťami inFamous: Second Son, ktorý príhodne vyšiel 21. marca. Globálny štart pomôže, rovnako aj načasovanie. Hra prichádza v čase, keď je vo svete stále nedostatok PS4 konzol – a ak by aj náhodou boli niekde zásoby uvoľnené, táto hra ich môže ešte rýchlejšie predať.
Ako Sony oznámila, PS4 bude chýbať predajcom do začiatku leta. Pre 56 krajín, kde sa predáva, ide o ďalší triumf. Existujúci majitelia dostali od štartu konzoly ďalší first-party titul, ktorý vynikajúco ukazuje jej grafické možnosti. Je na čase, aby mohli investovať do ďalšej novinky, čo je vytvorená iba pre ich systém.
Infamous: Second Son Zdroj: Sony
Podobne ako pri Killzone: Shadow Fall aj pri inFamous: Second Son platí, že Sony tlačilo first-party sériu z predchádzajúcej generácie tak dlho, kým neprišiel čas, aby zažiarila naplno. Zatiaľ čo pri Killzone stihla vydať dva diely na PS3 a zvýrazniť grafické možnosti z debutu na PS2, pri inFamous ide ešte o lepšiu investíciu.
Jednotka vyšla v roku 2009, keď už bola PS3 lepšie etablovaná, dvojka nasledovala o dva roky neskôr a tretí diel bol určený na PS4. Hoci ho viacerí tipovali na launch titul, Sony ho strategicky posunulo na jar, čo je výborný termín.
Viac ako šesť miliónov majiteľov a potenciálni ďalší majú k dispozícii first-party titul s vysokým hodnotením. Taktika mať jeden silný titul raz za tri-štyri mesiace sa môže Sony vyplatiť.