Predaj cez poštové priehradky je základom lowcostovej stratégie nového štvorcentového operátora. „Pri tomto koncepte vieme aj pri nižšej cene docieliť maržu, ktorá je pre nás zaujímavá,“ tvrdí Miroslav Strečanský, šéf spoločnosti Swan, ktorá za 4kou stojí.

M. Strečanský nevylučuje, že niektoré predajné miesta sa v budúcnosti predsa len zmenia a získajú exkluzívnejší nádych. Spôsobom, ako to v priebehu uplynulej pol druha dekády spravila Poštová banka. Čas ukáže, či sa to oplatí, vysvetľuje šéf Swanu.

S Poštovou bankou sa Štvorka neporovnáva náhodou. Tak podnik finančníka Maria Hoffmanna, ako aj Swanu, uzavrel so Slovenskou poštou zmluvu o využití pobočkovej siete ako predajného a distribučného kanála.

Poštové priehradky majú Štvorke pomôcť ušetriť náklady, ktoré služobne starší konkurenti investujú do vlastných predajní, často na exkluzívnych miestach.

Štvorka verzus Telekom: Keď dvaja predávajú to isté, a nerobia to rovnako

Štvorka sa predáva na poštách Zdroj: TREND/Maňo Štrauch

Že nejde o malé peniaze, naznačuje nový koncept predajní Slovak Telekomu. Pilotnú prevádzku prvého takéhoto predajného miesta spustil operátor minulý týždeň v nákupnom centre Aupark v Bratislave.

Kratšie čakanie v predajni

Operátor tvrdí, že redizajnované bratislavské Telekom Centrum je najmodernejšou predajňou celej materskej skupiny (Deutsche Telekom) v Európe. Čo ponúka pre návštevníkov?

Zákazník si pred návštevou predajne môže cez mobilnú aplikáciu Telekomu overiť, koľko klientov aktuálne čaká na vybavenie. V prípade záujmu si môže vygenerovať elektronický poradový lístok. Cieľom je podstatne skrátiť čas čakania.

Klient si tiež môže rezervovať stretnutie s predajcom na pevný čas, najviac jeden týždeň vopred. Umožňuje to rezervačný systém dostupný na webe Telekomu (v záložke Kontakt) a v appke (v Zozname predajní).

Štvorka verzus Telekom: Keď dvaja predávajú to isté, a nerobia to rovnako

Telekom Centrum v bratislavskom Auparku Zdroj: Slovak Telekom

Ďalšou novou funkciou je virtuálny nákupný košík. Slúži na to, aby sa zákazník pri výbere nových produktov a služieb nemusel rozhodnúť hneď v predajni. Na miesto si len vyberie mobil alebo pevnolinkový telefón a nechá si odporučiť služby. Predajca mu potom e-mailom pošle ponuku, ktorú klient potvrdí napríklad z domáceho počítača. (Táto služba je okrem Auparku dostupná aj v ďalších predajniach Telekomu.)

Predajňa s novým konceptom bude mať aj širší výber príslušenstva než iné predajné miesta. V Telekom Centre bude aj obligátna bezplatná Wifi, nabíjacie stanice, no a operátor sľubuje aj čerstvú kávu...

Štvorka verzus Telekom: Keď dvaja predávajú to isté, a nerobia to rovnako

Telekom Centrum v bratislavskom Auparku Zdroj: Slovak Telekom

Do budúcnosti by podľa vyjadrenia Telekomu mala pribudnúť tiež možnosť osobného vyzdvihnutia hardvéru objednaného cez internet. Zákazník tak nebude musieť čakať na kuriéra.

Nový koncept plánuje Telekom rozšíriť aj do ďalších predajní, do niektorých už v tomto roku. Bližšie informácie, o ktoré pôjde, nešpecifikoval.

Operátor má v súčasnosti po celom Slovensku dohromady 112 predajní, z toho 21 vlastných a 91 partnerských.

Projektu štvrtého mobilného operátora sa venujeme v TRENDE 40/2015. O vzťahu Swanu so Slovenskou poštou ako aj o tom, aký potenciál a limity má Štvorka v konkurencii s Telekomom, Orangeom a O2, sa dočítate v článku Štvrtý operátor štartuje. Vďaka kľúčom od pôšt.

Štvorka verzus Telekom: Keď dvaja predávajú to isté, a nerobia to rovnako
Zdroj: peterzentko

TREND 40/2015