Dva týždne po prvom zoznámení už vieme vcelku dobre zhodnotiť ďalšie skúsenosti s projektom Star Wars: The Old Republic. Pokračujeme v hre s vytvorenou postavou Lethallady na planéte Korriban. Minule sme ju nechali pri vstupe do hrobky, kde chce získať svoj prvý svetelný meč.
Prvé boje
Sith Warrior má jednoduchý systém boja. Fyzické údery a postupne sa napĺňajúci atribút Rage (hnev), za ktorý možno získať špeciálne údery. Niektoré majú dvoj- či trojnásobnú silu, iné tvoria spojité kombo či taký mocný zásah, ktorý môže protivníka dočasne ochromiť.
Systém špeciálnych úderov graduje s vývojom postavy. Na začiatku máte v lište na spodku obrazovky dva-tri údery, no okolo desiateho levelu je už ich paleta podstatne rozmanitejšia. Treba si vyskúšať, ktoré najviac vyhovujú vašej postave. Naša Lethallady obľubuje plošné zásahy, ktoré hneď prvým úderom ochromí väčšinu oponentov.
Prvé súboje v hrobke sú rýchlovka. Zväčša sa vám postaví do cesty jeden či dvaja nepriatelia, ktorých bez problémov zdoláte. Hrobka je však kľukatá, s odbočkami, v ktorých čakajú bonusové úlohy. Tie sa aktivujú dvoma spôsobmi. Bojové či zbieracie úlohy dostanete automaticky, stačí si začať so skupinou nepovinných nepriateľov. Druhá možnosť je interakcia s určitým predmetom, ktorá vedie k dodatočnej úlohe.
V prvej hrobke sme strávili viac ako hodinu, pretože boje boli celkom chytľavé, podarilo sa nám kaziť plány zlodejom a nájsť silnejších oponentov. Bežne má protivník na začiatku cca 200 HP, no silnejší nepriateľ (označený ako Strong či Elite) má trojnásobok.
Keď sa počet vašich HP vynuluje, máte dve možnosti. Po prvé, zavolať si Medic droida, ktorý vás na mieste oživí. Pri prvom raze o desať sekúnd, pri druhom o pol minútu, a po piatom "úmrtí" je už čakanie pridlhé. Druhá možnosť ráta s oživením na základni, kde je zdravotná stanica, ale to znamená merať dlhú cestu späť.
Osobný príbeh bojovníka
Každé z ôsmich povolaní má v hre samostatný príbeh. Lethallady ako Sith Warrior dostala najprv za úlohu nájsť starý meč v hrobke a potom sa vydáva do Akadémie. Obrovská budova uprostred púšte má pred sebou desiatky aktívnych postáv – niektoré umožnia ľahkú konverzáciu, iné sú určené na biznis. V útrobách čakajú najlepší tréneri planéty a majstri. Jeden z nich sa vás ujme a dáva vám ďalšie úlohy, ktoré spočívajú v skúmaní ďalších hrobiek a tréningu na porazenie veľkého nepriateľa na planéte.
Paralelne s prípravou stretnete ďalších adeptov na post učeníka majstra a vzniká rivalita. Akadémia je rozdelená – príbeh každého povolania sa odohráva v inej časti. Aj preto sa nemôžete dostať tam, kde svieti červená bariéra – tam sa rozprávajú iné kusy príbehu. Ale za zelenou membránou čaká posun vpred. Sú úlohy, ktoré sú priradené vám v rámci príbehu a povolania, sú dobrodružstvá, ktoré môžete zažiť aj s inými hráčmi. Ale paradoxne, veľkú časť planéty Korriban môžete absolvovať osamote.
Príbeh plynie cez dlhé minúty špičkovo nahovorených dialógov. Dostanete sa do odľahlých častí, kam jazdí planetárne taxi a objavíte zvláštneho vedca a asistentku, ktorá ho skôr zradí ako pomôže. Budete zachraňovať bádateľov, ktorí nie sú pripravení nájsť veľké tajomstvá hrobiek. V Akadémii plníte úlohy pre iných veliteľov – rozhodujete, či sú väzni vinní alebo skúmate pôvod iných Sithov.
Táto séria úloh vám začne odkrývať ďalší aspekt nových Star Wars: svetlú a temnú stranu sily. Vaše rozhodnutia či voľby v dialógoch sa hodnotia bodmi. Modré vás priblížia svetlej strane, červené potvrdia príklon k strane zla. Nie je vylúčené, že si vyberiete Sith Warriora a budete chcieť prejsť na inú stranu. Alebo sa rozhodnete byť čo najkrutejší učeník. A môžete aj balansovať uprostred.
Až do levelu 7 či 8 sa možno spoľahnúť na skúsenosti nadobudnuté sólo hraním. Avšak príde séria úloh, kedy sa musíte spojiť s ostatnými hráčmi a The Old Republic konečne ukáže silu multiplayeru...
Foto v článku a na titulke - SWTOR Offical page