Year in Music so špecifickým dizajnom funguje ako microsite alebo aj akási webová prezentácia. Jednoduchým posunom stránky sa zobrazujú informácie, ako napríklad že najžiadanejším interpretom roka pre používateľov Spotify po celom svete bol Drake.

Automaticky sa na pozadí spustí jeho hit. Alebo sa dozviete, že top skladba roku 2015 je Lean On od Major Lazer s viac ako 540 miliónmi vypočutí a tiež to, že najpočúvanejším žánrom je pop nasledovaný hip hopom a rockom.

Z kvanta dát sa dajú vyčítať aj iné čísla a prvenstvá. Koho v jediný deň počúvalo najviac ľudí? Pred necelým mesiacom to bolo 36 miliónov poslucháčov a vybrali si Justina Biebera. Tento rok sa na Spotify počúvalo viac ako 2,1 milióna rôznych interpretov alebo 28,5 milióna rozličných skladieb. Čo je o viac ako tri milióny väčšia ponuka ako vlani.

Spotify rekapituluje. Vie, koľko hodín ste v roku 2015 počúvali kórejský boyband

Zdroj: Spotify

Možno oveľa viac si používatelia užijú vlastné „grafy“. Po prihlásení sa k svojmu Spotify účtu začne Year in Music zobrazovať fakty o osobných hudobných návykoch, ako čo bola top pesnička v roku 2015, top album či aký žáner je podľa mixu všetkých piesní počas roka najobľúbenejší. A tiež presný počet minút, ktoré ste strávili počúvaním hudby cez túto službu, rovnako aj počet skladieb alebo interpretov. Svoje hudobné chúťky si pozriete aj podľa ročných období.