Hudobná platforma Spotify dosiahla v prvom štvrťroku rekordný hrubý zisk prekračujúci miliardu eur. Zisk je výsledkom značného zníženia nákladov na marketing, ktoré však zároveň viedlo k zastaveniu rastu počtu mesačne aktívnych používateľov.
V minulosti platforma Spotify investovala do rozvoja používateľskej základne a obsahu v podobe podcastov a audiokníh. V úsilí o zvýšenie ziskovosti a marží však v uplynulom roku začala šetriť náklady vrátane marketingových investícií.
TikTok čelí pokutám v EÚ a možnému zákazu v Spojených štátoch
Počiatočný pokles akcií Spotify po zverejnení výsledkov vystriedal v predburzovom obchode rast o osem percent. Generálny riaditeľ Daniel Ek v rozhovore pre Reuters uviedol, že spoločnosť plánuje počas roka opäť zvýšiť niektoré marketingové výdavky s cieľom udržať si rast a kompenzovať zanedbanie propagácie na niektorých trhoch.
Hrubá marža Spotify sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zlepšila z 25,2 percenta na 27,6 percenta, pričom k tomu prispel aj zisk z podcastového odvetvia. Spoločnosť doň v minulosti investovala viac ako miliardu eur vrátane populárnych relácií ako The Joe Rogan Experience. D. Ek na túto tému poznamenal, že podcasty boli pre Spotify minulý rok brzdou a teraz sú zdrojom zisku.
Počet používateľov streamovacej služby sa za prvý štvrťrok dostal na úroveň 615 miliónov, čo je nárast o 19 percent; jej tržby vzrástli o 20 percent na 3,64 miliardy eur, čím prekonali očakávania analytikov. Spoločnosť plánuje pre milovníkov hudby spustiť aj samostatné predplatné iba na hudbu a predpovedá mierny rast počtu používateľov v nasledujúcom štvrťroku.