Hracie konzoly majú spravidla jednu nevýhodu. Kúpite si ju, mrknete do jej základného balenia a nájdete tučné manuály, trošku príslušenstva a žiadnu hru. Je to riadny pech, ale zväčša ste museli hneď pri kúpe konzoly investovať do jednej-dvoch hier, aby ste vlastne videli, čo vaša nová hračka dokáže. Platilo to najmä v časoch prvých PlayStation, Xboxu i Nintendo konzol…

Dnes sa situácia trošku zmenila – európske balenie Wii obsahuje fenomenálny ťahák Wii Sports a HD konzoly si možno kúpiť v exkluzívnych špecializovaných baleniach s veľkými hitmi ako Call of Duty: Modern Warfare 2, Final Fantasy XIII či Heavy Rain. Dokonca aj k Nintendu DSi XL dostanete logický rýchlik Brain Age.

Ale minulý týždeň Sony potvrdila viaceré chýry a tipy o novej promo akcii k handheldu PSP Go. Začína presne dnes o 13:00. A nie je to len žiadne špeciálne balenie s jednou hrou a výlučne vyhradenou farebnou verziou hardvéru, ale podstatne väčší ťahák. Sony totiž ku každému PSP Go kúpenému medzi 1. aprílom a 30. septembrom 2010 ponúkne špeciálny voucher, ktorý vás oprávňuje stiahnuť si 10 hier. Áno, slovom desať hier a nie sú to žiadne platinové verzie za pár šupiek! Posúďte sami… 2010 FIFA World Cup South Africa vyšla pred piatimi týždňami, Avatar zase na Vianoce minulého roka, rovnako aj Assassin’s Creed: Bloodlines. Gran Turismo, LittleBigPlanet, Need for Speed: Shift i MotorStorm: Arctic Edge zase na jeseň 2009. A ponuku dopĺnia tri známe mená ako Grand Theft Auto (Vice City Stories) či Sony série Pursuit Force: Extreme Justice a WipEout Pure.

Je to parádna kolekcia v hodnote zhruba 250 až 300 eur. Nájdete v nej rozličné žánre – preteky áut, šport, arkádu i akčnú adventúru. Je to taká skvelá ponuka, až je podozrivo výhodná. A preto možno začať pátrať po tom, prečo vlastne akcia vznikla a či pri nej vlastne nie je Sony stratové.

Sony daruje 10 hier k novému PSP Go

Nuž, história si PSP Go nezapamätala ako veľký bestseller uvedený na trh v októbri 2009. Čísla predaja neboli zverejnené, akurát z Japonska sa občas prihnala informácia o niekoľkých tisícoch predaných kusoch za týždeň. Čo je veľmi málo. Sony pri PSP Go odvážne stavila na zabudovanú pamäť a digitálnu distribúciu hier. Žiadna UMD mechanika a dlhé nahrávacie časy na jednej strane, no absencia klasickej distribúcie na tej druhej. Niektoré predajne dokonca vyšli v ústrety zákazníkom, že predávali prázdne škatule s kódom na stiahnutie hry. Zákaznícke správanie totiž nemožno podceniť – a aj vďaka tomu sa kamenné obchody hier ani v najbližších rokoch nestratia.

Ako nalákať hráčov na nové PSP Go? Nuž, stačí odstrániť jeden podstatný nedostatok známy pri kúpe nového hardvéru (absenciu hier). Iste, už samotné hry majú hodnotu samotnej konzoly (stále sa predáva za 249 eur), na druhej strane si nemusia všetci hráči stiahnuť všetkých desať hier. No keď máte možnosť mať ich zadarmo, nevyskúšate si predsa len každú z nich?

V tomto momente je ťažké odhadnúť, ako sa tento krok Sony vyplatí. Je to síce promo akcia, ale trvá pol roka a čo je najpríjemnejšie pre existujúcich majiteľov zaregistrovaných od 1.4.2010, akcia platí aj pre nich. A recipročné uznanie benefitu nebýva úplne zvykom, takže zo strany Sony ide určite o výrazný krok a prístup k svojej stále novej a nie vypredanej platforme. U Sony je totiž známe, že svoj hardvér podporuje často tvrdohlavo a dlho. Pri Sony PSP Go sa dlho neobjavila iná akcia, takže táto má veľký potenciál nakopnúť predaje. A výrobca stále nemá čo stratiť, svoju platformu musí a bude skúšať predávať rôznymi výhodnými cestami.

A v neposlednom rade to môže byť liek na veľkú PSP boľačku, ktorou je vysoká miera pirátstva. Sony darovaním 10 hier nielenže umožní hrať legálne, ale zároveň naučí aj hráčov nakupovať či sťahovať si hry z oficiálneho distribučného kanálu, prípadne tento spôsob odporučiť ďalej. A to môže v konečnom dôsledku pomôcť ešte viac ako iba rozdať desať škatúľ s najnovšími hitmi.