Domotron vznikol v roku 2012 ako Akira Control (pod týmto názvom vystupoval prvé dva roky) a odvtedy vyvíja a predáva vlastné smarthome riešenie inteligentnej domácnosti. Zatiaľ má na konte viac ako sto realizácií v rodinných domoch, v ktorých vie riadiť všetky druhy osvetlenia a tienenia, kúrenie, klimatizáciu, domáce audio, kamerový a zabezpečovací systém ako aj zavlažovanie a bazénovú technológiu.

Bohemia Venture Capital investuje do Domotronu „vyššie stovky tisíc eur“. Šéf fondu Přemysl Rubeš, pre ktorého je Domotron prvou investíciou na Slovensku, dodáva, že zároveň rozbehli diskusie so zahraničnými partnermi v Londýne a Hongkongu. Tam by s Domotronom chceli expandovať a o rok alebo dva by sa tam tiež mohlo uskutočniť ďalšie kolo financovania.

Najbližším obchodným cieľom sú slovenský a český trh, kde má Domotron podľa M. Budaja ambíciu stať sa v priebehu nasledujúcich dvoch rokov lídrom. V kombinácii s prienikom na ďalšie zahraničné trhy v strednej Európe, vo Veľkej Británii, na Blízkom Východe a v Číne chce firma v roku 2018 atakovať dvojmiliónovú hranicu tržieb. Vlani Domotron podľa Registra účtovných závierok dosiahol výnosy 195-tisíc eur.

Slovenský smarthome start-up Domotron získal investora z Česka

CEO Domotronu Martin Budaj Zdroj: Domotron

Kvôli plánovanej expanzii mieni Domotron v tomto roku posilniť tím o 15 nových kolegov, najmä v oblasti obchodu a marketingu a neskôr aj realizácií. Výraznejšie chce firma spolupracovať s developermi, v súčasnosti podľa obchodného riaditeľa Alexa Janušeka riešia prvé tri developerské projekty v Bratislave.

V rámci transakcie s Bohemiou do Domotronu ako nový spoločník vstúpil aj A. Janušek, niekdajší komerčný riaditeľ súkromného železničného dopravcu Leo Express. Z pôvodných zakladateľov vo firme pôsobí aj terajší technický riaditeľ Ján Zuštiak.

Bohemia Venture Capital je relatívne nový investičný fond, P. Rubeš ho založil vlani spolu s investičnou skupinou Bohemia Industry Tomáša Krsku. Podporuje technické a vedecko-akademické projekty a popri financovaní sa aktívne podieľa na ich obchodných aktivitách.

Jedným z projektov z portfólia Bohemie je Yieldigo, ktorý sa zameriava na optimalizáciu cenotvorby a predpovedanie budúcich predajov pomocou matematicko-stochastických algoritmov a strojového učenia. Do tohto projektu vstúpil spolu s českou firmou Logio, ktorá sa špecializuje na smart riešenia v logistike a manažmente dodávateľského reťazca pre retail.