Vlna Clubhousu sa na Slovensku a v Česku začala koncom januára. Keďže na sieť bolo možné prihlásiť sa len prostredníctvom pozvánok od existujúcich používateľov a na registráciu bolo treba vlastniť zariadenie značky Appple, nová sociálna sieť vzbudzovala určitú mieru exkluzivity. Mnohí používatelia androidových zariadení boli zarazení a nie je jasné, či budú mať záujem pridať sa, keď Clubhouse uvoľní aj verziu pre Android.
Pomalý rast a odliv
Aktuálny počet registrovaných, nie nutne aktívnych používateľov dosiahol približne 230-tisíc na Slovensku a okolo 487-tisíc v Česku. To sú čísla porovnateľné s počtom účtov na LinkedIne a asi väčšie, ako je počet používateľov Pinterestu v jednotlivých krajinách. Na Slovensku je pritom približne 900-tisíc zariadení iOS, čo doposiaľ priamo limitovalo aj rast siete. V priebehu februára a časti marca sa rast siete pohyboval na úrovni šesť až osem percent za týždeň. Aktuálne sieť stále rastie, ale už iba o 0,3 až 0,6 percenta týždenne.
„Problém siete je, že väčšina influencerov, ktorí boli aktívni v prvej fáze siete a zhromaždili významné počty followerov, sa po niekoľkých týždňoch odmlčala,“ hovorí dátový analytik Filip Vítek. Z top 50 slovenských profilov Clubhousu neprodukovalo podľa neho žiaden obsah za prvé dva aprílové týždne až 41 percent. Dôležité je pripomenúť, že v čase, keď sa odmlčali, platforma stále naberala tisíce používateľov denne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?