Taxify pomáha na Slovensku rozbehnúť Matej Beňuška, pionier takzvaného ridesharingu, ktorý stál aj za príchodom Uberu. Na otázku, prečo sa rozhodol pre Taxify, odpovedal diplomaticky. „Môže to znieť naivne, ale považujem sa za start-upera. A hľadal som niečo nové.“ Netaja sa tým, že sú priamou konkurenciou Uberu.

Na Slovensko dorazil Taxify, chce byť lacnejší ako Uber

Markus Villig a Matej Beňuška rozbiehajú Taxify na Slovensku Zdroj: Marián Biel

Taxify začne byť aktívny od 2. decembra tohto roku, zatiaľ len v Bratislave. Ďalšie mestá by radi podporovali tiež. Ale zatiaľ je efektívnejšie začať s touto službou len v slovenskej metropole, kde je vysoká koncentrácia používateľov smartfónov a debetných kariet.

Pri štarte budú mať dostupných „dostatočný počet šoférov“, má ísť o trojciferné číslo. Lákať majú jednou bezplatnou jazdou v priebehu decembra s kódom AHOJBRATISLAVA.

Na Slovensko dorazil Taxify, chce byť lacnejší ako Uber

Niekedy sú tieto služby praktickejšie než bežné taxi Zdroj: Taxify

Hlavnou konkurenčnou výhodou však má byť nižšia cena jazdného a zároveň výhodnejšie finančné podmienky pre vodičov. Vďaka nižšiemu poplatku pre Taxify. Ten je na úrovni 15 percent, pričom konkurencia si berie zvyčajne 25 až 30 percent.

Lacnejší o 5 percent

Ako M. Beňuška pre TREND.sk povedal, idú na to opačne ako iní a chcú sa zamerať viac na vodičov ako na cestujúcich. Nie preto, že by neboli dôležití. Ale lepšie platený šofér je spokojnejší a aktívnejší šofér. A to vedie k spokojnejším cestujúcim.

V priemere má byť cena jazdy o 5 percent nižšia. Cena aj počas špičky nebude nikdy vyššia než 1,5-násobok bežnej ceny.

Šoférov budú motivovať aj rôznymi bonusmi. Napríklad platenie za to, že je online. A to až do výšky 90 eur, ak by bol dostupný v priebehu víkendu viac ako 24 hodín.

Na Slovensko dorazil Taxify, chce byť lacnejší ako Uber

Markus Villig založil Taxify ako 20-ročný Zdroj: Marián Biel

Druhým rozdielom oproti konkurenčným firmám je to, že Taxify nenúti šoférov byť platcami DPH. Dane bude Taxify platiť na Slovensku a nie v daňových rajoch.

Milión zákazníkov

Šoférom sa môže stať každý, kto sa zmestí do mantinelov požiadaviek, ako sú čistý register trestov, evidenčná karta vodiča a účasť na školení. Automobil musí byť minimálne štvormiestny a nesmie byť starší ako desať rokov.

Taxify založil v roku 2013 vtedy len dvadsaťročný Markus Villig, pretože nebol spokojný s dostupnosťou a kvalitou taxíkov v Tallinne.

Dnes firma funguje v 15 krajinách sveta, má takmer milión zákazníkov a 20-tisíc vodičov. Je to malá firma so 70 zamestnancami, ktorá však neustále rastie. A nie je centralizovaná ako konkurenti.

Slovenských vodičov bude mať na starosti slovenská pobočka. Zatiaľ s dvoma ľuďmi, ale v blízkej budúcnosti sa má tím minimálne zdvojnásobiť.

Na Slovensko dorazil Taxify, chce byť lacnejší ako Uber

Taxify aplikácia je prehľadná a intuitívna Zdroj: Taxify

Aplikácia Taxify je dostupná pre Android, iOS aj Windows Mobile. Po spustení službu otestujeme a prinesieme vám dojmy a porovnania s konkurenciou.