Na pôde slovenskej pobočky spoločnosti IBM otvorili špeciálny showroom (firma ho označuje ako „inovačné centrum“), ktorého cieľom je vytvoriť testovacie prostredie pre záujemcov o nasadzovanie nových aplikácií a riešení.

V rámci centra si klienti môžu otestovať funkcionalitu aplikácií pri reálnej záťaži a zbehnúť generálku migrácie na novú platformu. Súčasťou showroomu je moderné dátové centrum.

Ako sa píše v tlačovej správe IBM, inovačné centrum si možno zjednodušene predstaviť ako pies­ko­vis­ko. „Mô­že­te si tam do­niesť vlas­tné hrač­ky, v tomto prí­pa­de ap­li­ká­cie ale­bo IT rie­še­nia, a o­tes­to­vať ich fun­kcio­na­li­tu v si­mu­lo­va­nom pros­tre­dí a pri pred­de­fi­no­va­nej zá­ťa­ži,“ vysvetľuje šéf bratislavského centra Martin Nemeček.

Zákazníci môžu pre­dis­ku­to­vať exis­tu­jú­ce IT prob­lémy s od­bor­ník­mi, kto­rí sa na da­nom „pies­ko­vis­ku“ vy­zna­jú. A v prí­pa­de, ak firma uva­žu­je­ nad tým, akú „for­mič­ku“ či „lo­pat­ku“ kú­piť, čiže ak plá­nu­je­ ná­kup ur­či­té­ho har­dvé­ro­vé­ho ale­bo sof­tvé­ro­vé­ho rie­še­nia, v ino­vač­nom cen­tre si mô­že zvo­le­né rie­še­nie po­zrieť a naš­tu­do­vať je­ho fun­kcio­na­li­tu prostred­níc­tvom ži­vé­ho de­ma.

Foto na titulke – Flickr.com