Slovak Telekom upozorňuje zákazníkov na phishingové e-maily, ktorými sa neznámi útočníci snažia vylákať prihlasovacie mená a heslá od jeho zákazníkov. Získané prihlasovacie údaje sa využívajú na šírenie nevyžiadanej pošty (spamu) či nevyžiadaných SMS správ do zahraničia. Phishingové e-maily môže zákazník odhaliť vo väčšine prípadov aj vďaka tomu, že sú často písané zlou slovenčinou.
Slovak Telekom nikdy nežiada osobné alebo prihlasovacie údaje svojich zákazníkov prostredníctvom elektronickej pošty.
Zákazníci sa môžu ochrániť dodržiavaním nasledujúcich zásad:
- Neodpovedajte na e-maily, v ktorých by od vás ktokoľvek, vrátane osôb vydávajúcich sa za zamestnancov Slovak Telekomu, žiadal poskytnutie osobných informácií, prístupových údajov (napríklad login a heslo do schránky elektronickej pošty). O akýchkoľvek pokusoch o získanie Vašich údajov neodkladne informujte Slovak Telekom.
- Nespúšťajte, respektíve neotvárajte neznáme prílohy a internetové odkazy obsiahnuté v tele nevyžiadaných e-mailov a v e-mailoch od neznámych odosielateľov.
- Venujte zvýšenú pozornosť podozrivým e-mailom. Tieto môžu v prvej chvíli vyzerať, že pochádzajú z dôveryhodných zdrojov.
- Neposielajte a nevkladajte osobné údaje alebo iné informácie na nezašifrované a nezabezpečené internetové stránky.
- Do e-mailovej schránky sa prihlasujte z dôveryhodného počítača, ktorý má pravidelne aktualizovaný antivírusový a antispywarový softvér. V prípade, že musíte využiť na pripojenie sa k e-mailu verejne dostupné počítače v internetových kaviarňach či knižniciach, buďte nanajvýš opatrní.
Phishing (z ang. password fishing – doslova rybárčenie hesiel) označuje činnosť, pri ktorej sa podvodník snaží vylákať od používateľov rôzne heslá, napr. k bankovému účtu. Väčšinou prebieha tak, že sa založí webstránka, ktorá vyzerá ako presná kópia už existujúcej dôveryhodnej stránky. Meno a heslo zadané do phishingovej stránky, sa odošlú podvodníkovi, ktorý ich môže zneužiť.
Foto na titulke - TREND/Maňo Štrauch