Ešte pred dvoma dňami to vyzeralo, že pôjde o raritnú chybu dvoch kusov predaných na domácom kórejskom trhu. Počas nabíjania sa prehriali a explodovali. Najprv sa predpokladalo, že dôvodom je konflikt s USB – C káblami tretích strán. Neskôr sa pozornosť presunula na akumulátory.
Na domácom trhu sú Galaxy Note 7 dodávané s batériami od dodávateľa Korean ITM Semiconductor. Na iných trhoch už má batérie od iných dodávateľov a vyzerajú v poriadku.
Samsung sa pred pár hodinami vyjadril, že spúšťa oficiálne vyšetrovanie týchto porúch. Najnovšie vyjadrenie hovorcu spoločnosti potvrdilo, že k 1.9. evidujú už 35 prípadov z celého sveta. Nešpecifikujú, či vo všetkých prípadoch išlo o vzbĺknutie batérie počas nabíjania.
Pozostatky zhoreného Galaxy Note 7 Zdroj: businesskorea.co.kr
Z dôvodu prevencie pred ďalšími možnými prípadmi sa Samsung rozhodol zastaviť predaj Galaxy Note 7 na všetkých trhoch. Zároveň spustil takzvaný recall, teda stiahnutie už všetkých predaných kusov. A nebude to maličkosť. Note 7 sa predáva veľmi slušne a doteraz sa do rúk majiteľov po celom svete malo dostať až 2,5 miliónov kusov.
Piatok je aj oficiálny termín začatia predaja tohto smartfónu na Slovensku. Požiadali sme o oficiálne vyjadrenie slovenského zastúpenia spoločnosti Samsung o tom, koľko kusov sa u nás predalo a ako majú ich majitelia postupovať.
Rôzne problémy čerstvých modelov nie sú ojedinelé. Apple má za sebou takzvaný „antenagate“, ktorý vyriešil poukážkou na zakúpenie krytu pre iPhone 4. A vlani zas „bendgate“, ktorý poukazoval na ľahké prehnutie iPhonu 6 Plus. Viaceré značky mali podobné problémy s batériami, no nikdy nie na tak masovej úrovni.
Samsungová „batterygate“ môže ohroziť nie len peňaženky, ale aj zdravie majiteľov. Navyše to pre Samsung nie je veľmi vhodné obdobie pre podobnú aféru. Hlavný konkurent Apple má svoje iPhony 7 a 7 Plus predstaviť už o pár dní. Predajný náskok Galaxy Note 7 sa tým resetuje a výmena nových kusov potrvá aj niekoľko týždňov. Za ten čas sa môžu rozhodnúť pre konkurenčný model.
Trend počas dvojtýždňového testovania Galaxy Note 7, ktorého recenziu nájdete v najnovšom čísle, nezaznamenal žiadne prehrievanie ani iné problémy pri nabíjaní.
TREND 35/2016
Aktualizované: Oficiálne vyjadrenie Samsung Slovensko
Zákazníkom, ktorí si Galaxy Note7 už zakúpili, umožníme v nadchádzajúcich týždňoch výmenu. Zákazníci zo Slovenska môžu kontaktovať naše Zákaznícke kontaktné centrum na bezplatnej telefónnej linke 0800 726 786, kde im budú poskytnuté bližšie informácie ako ďalej postupovať a zodpovedané prípadné otázky k nimi zakúpenému modelu Galaxy Note7.
Sme si vedomí, že pre niektorých zákazníkov to môže znamenať isté nepohodlie, avšak pre Samsung je absolútnou prioritou, aby sme na trhu predávali bezchybné produkty tej najvyššej kvality. V spolupráci s našimi partnermi teraz hľadáme také cesty, aby prípadná výmena bola pre našich zákazníkov čo najjednoduchšia a efektívna.