Spoločnosť Xiaomi, prezývaná čínsky Apple, v medziročnom porovnaní viac ako strojnásobila predaj na čínskom trhu na takmer 15 miliónov smartfónov. Predaj Samsungu v Číne naopak klesol na 13,2 milióna prístrojov z 15,5 milióna pred rokom, napísala agentúra AP.

Xiaomi vznikla len pred tromi rokmi a v západných krajinách nie je príliš známa. Výskumná spoločnosť Strategy Analytics už minulý týždeň upozornila, že táto čínska firma vďaka silnému domácemu dopytu nahradila juhokórejského rivala LG na pozícii piateho najväčších predajcu smartfónov na svete.

Zatiaľ nie je jasné, či Xiaomi dokáže zopakovať svoj ​​domáci úspech aj v zahraničí, kam v druhom štvrťroku dodala len okolo 100-tisíc prístrojov. Agentúra Reuters uviedla, že firma teraz otvára predajne v niektorých ázijských krajinách a plánuje expanziu na ďalšie trhy ako Brazília a Mexiko.

Čína bola podľa spoločnosti Canalys v druhom štvrťroku najväčším trhom s inteligentnými telefónmi na svete. Na globálnom predaji smartfónov sa podieľala takmer 40 percentami.

Čínskemu trhu dominujú domáci výrobcovia. V prvej desiatke najväčších predajcov smartfónov v Číne sa v druhom štvrťroku okrem Samsungu nachádzal iba jeden ďalší zahraničný výrobca, a to americký Apple.

Samsung v Číne pokorený. Jednotkou sa stal domáci Xiaomi

Dodávky smartfónov podľa značiek v 2. kvartáli v Číne Zdroj: Canalys

Samsung v Číne pokorený. Jednotkou sa stal domáci Xiaomi

Dodávky smartfónov podľa značiek v 2. kvartáli vo svete Zdroj: Canalys