Kúpa nového smartfónu nemusí byť vôbec jednoduchou záležitosťou. Na trhu sa nachádza množstvo modelov rôznych značiek, ktoré sa od seba odlišujú nielen parametrami, ale aj cenou. V poslednej dobe sa kladie dôraz predovšetkým na kvalitu fotoaparátu, čo si uvedomujú aj samotní výrobcovia.
Veľký podiel na tomto trende majú aj sociálne siete, nakoľko každý chce mať vo svojom profile tie najlepšie fotografie. Aj z toho dôvodu sa čoraz častejšie stretávame s tým, že výrobcovia propagujú svoje najnovšie modely prostredníctvom fotoaparátov a ich funkcií.
Keď jeden objektív je málo
V súčasnosti sa môžeme stretnúť so smartfónmi, ktoré disponujú tromi, štyrmi či dokonca piatimi objektívmi. Kedysi sa výrobcovia predbiehali, ktorý z nich poskytne čo najvyššie rozlíšenie, ktoré sa udáva v megapixeloch. Vysoké rozlíšenie však neznamená automaticky lepšiu kvalitu výsledných fotografií a preto sa výrobcovia sústreďujú predovšetkým na vyššiu kvalitu samotného snímača a prepracovanejší softvér. Dnes nie je problém nájsť fotoparáty, ktoré ponúkajú štandardné rozlíšenie v rozmedzí od 12 do 20 Mpx.
Nový iPhone a plány s otáznikmi: Dizajn á la iPad Pro, absencia adaptéra a Siri v slovenčine?
Na trhu nájdeme však aj také, ktoré disponujú 64 alebo dokonca až 108 Mpx fotoaparátmi. V tomto prípade je však reč o takzvaných vlajkových lodiach, do ktorých zvyknú výrobcovia implementovať to najlepšie, čo majú aktuálne k dispozícii.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?