Pôvodné čaro je preč, herné mechanizmy sa zlepšili, obrovský rozpočet i zázemie je cítiť v každej minúte, každej misii a každom súboji. Hitmi ovenčené štúdio Bungie nedokáže urobiť slabú hru, na to už príliš dobre pozná akčný žáner a vie udržať hráčov aspoň počas prvých týždňov. Potom prichádza dilema, či má hra dostatočné množstvo obsahu na to, aby ich udržala aj dlhšie.

Príbeh aj pre nováčikov

Naskočiť do sveta Destiny nie je úplne ľahké. Buduje si vlastnú mytológiu, sú tu akési Traveler telesá, strážcovia, nepriateľské rasy túžiace po podmanení si ostatných. V tom smere má prvá misia prekvapivo výbornú réžiu, lebo vás vedie na Zem do dôležitého mesta, ktoré je pod paľbou a invázia prišla úplne nečakane.

Hrdina nastúpi do akcie, spozná VIP postavy a neskôr sa aj tak vydáte na separátnu odyseu do nových miest. Na rozdiel od Call of Duty či Battlefieldu cítite inú skladbu príbehu. Nie je tradičný blockbuster, ktorý tlačí dramatické scény.

Hoci nechýbajú megalomanské akcie, hra nemá ultrahrdinu, čo všetko zvládne a s treskotom sa doplazí k záverečným titulkom. Cítiť, že príbeh je skôr doplnok alebo jedna veľká úvodná sekvencia (má aj viac ako 10 hodín), ktorá vás skôr učí hrať.

Musíte ju absolvovať, lebo pri Destiny 2 neexistuje možnosť, že prídete do hlavného menu, preskočíte kampaň a hurá do kooperácie či multiplayeru rozdať si sily s inými hráčmi. Príbeh je viac ako tutoriál, nie je iba na vysvetľovanie, posunie vás na vyšší leveli, ukáže systémy, dokonca párkrát dá aj stopku, že nemáte dostatočný level a pošle vás trénovať, aby ste sa vrátili.

Tento spôsob vás naučí pracovať aj na mape planét, ktoré zrazu nie sú iba lineárnymi záležitosťami, ale núkajú popri hlavnom deji aj rôzne vedľajšie aktivity, kde môže padnúť lepší predmet, brnenie, puška, hocičo sa vám hodí. Absencia lepšej interakcie s inými postavami (dialógy, dilemy, viac drámy) je alternovaná maximálnym sústredením na súboje. Striedajú sa vlny nepriateľov, iné techniky boja, nové prekážky. Ale väčšinou vás iba rozprávač vedie od bodu A cez body B, C do bodu D. A potom príde iná planéta alebo misia.

Destiny 2 je klasická akcia, kde si rýchlo zvyknete na ovládanie a akurát treba rozlišovať typy zbraní. Tri typy (kinetic, energy, power) majú prisúdené vlastné tlačidlá a vždy máte so sebou jeden kus. Zatiaľ čo kinetic a energy núkajú najmä pištole a samopaly, Power má už granátomet či prekvapivo meč.

Veľa munície však hra neponúka – menšie zbrane jej majú dosť, ale tie lepšie sú obmedzené a milovníci boja s granátmi sa musia pripraviť, že nosia iba jeden a potom čakajú viac ako minútu na dobitie nového.

Keď PZP funguje

Jedna z najdôležitejších súčastí hry je pocit z postupu. Aby mal hráč satisfakciu, že niečo robí, prichádza odmena, motivácia stále niečo získavať a nestrácať čas. V tomto smere funguje Destiny 2 dlhé hodiny. Chuť mať lepšiu zbraň, vlastnosť a zvýšiť level postavy i výbavy.

Vedľajšie misie sú zatiaľ variabilné a môžete si vybrať Adventure (misie, kde sa obraňujú základne či hlušia oponenti na príkaz), Lost Sector (malé dungeony, kde využijete schopnosti a získavate prvé poriadne predmety) a Public Event (zdieľaný obsah s inými hráčmi, kde sa zapojíte podľa chute – nájdete ich na mape, pustíte sa do súboju a rozdelíte si úlohy, lebo občas treba aj nosiť predmety č spolupracovať na sofistikovanej likvidácii bossa).

Keď si odškrtnete kampaň, môžete sa pustiť do kooperácie. Putujete v trojici, odrážate útoky alebo sa zúčastníte jednej zo Strike misií (na Xbox One je ich päť, PS4 má exkluzívnu navyše). Strike sú ideálne záťahy na večer, môžete si pomáhať, oživovať a spolupracovať na úlohách. Príbehu majú málo, no stačí.

A napokon multiplayer. Znížil sa počet hráčov z 12 na 8, hrajú štyria proti štyrom. Prekvapivo to stačí, zatiaľ núdzu o kumpánov nemáte. Dva typy (quickplay a competitive) zatiaľ stačia, rovnako aj módy (deathmatch, obsadzovanie územia atď.) Na výber je osem máp a po týždni sa sprístupnil aj prvý raid.

Nájazd trvá pár hodín, hoci sa už našli borci, ktorý ho zdolali za 30 minút. Toto je vrchol hry, kde treba mať už vysokú výbavu, rôzne povolania a aj silu, takže pre mnohých to bude finále doterajšieho obsahu.

Vydrží opäť na tri roky?

Destiny 2 štartuje ako akčná hra, ktorá má veľa prvkov spoločných s MMO (massive multiplayer online) hrami. Neúčtuje si mesačné poplatky ako World of Warcraft, obsah rozširuje cez platené datadisky, asi raz za rok. Medzitým prídu menšie obsahové rozšírenia ako ďalšie raidy. Natíska sa otázka, či to bude stačiť, keď niektoré konkurenčné akcie vychádzajú každý rok (Call of Duty) alebo si hráči k nim kupujú Season Pass či série máp (Battlefield).

Zatiaľ sa Destiny 2 rysuje tak, že hráč príde, absolvuje kampaň, vrhne sa na multiplayer a kooperáciu, zvýši si level postavy i predmetov ako sa len vysoko dá. Vyskúša heroické verzie častí obsahu a potom dospeje do bodu (level cca 265-270), kedy už získal všetko, čo hra ponúka a bude chodiť do vybraných častí ako Raidy či Nightfalls a čakať na lepšie odmeny.

Akurát sa ocení postup iba raz za týždeň, takže je dosť možné, že prvý mesiac hra baví intenzívne a ďalšie skôr príležitostne – na jeden-dva večery. To je stále dobrá vizitka, potom už bude zaujímavé sledovať nové rozšírenia.

Pôvodné čaro je preč. Čo čakať od Destiny 2, hitovky s potenciálom Call of Duty

Destiny 2

Destiny je totiž zatiaľ plánovaná ako trilógia na desať rokov. Prvý diel vydržal od 2014 do 2017, dvojka akurát štartuje a Bungie ju zrejme bude chcieť ťahať do roka 2020, kedy by mohli teoreticky prísť nové konzoly a trojka by mohla byť k dispozícii na starých a nových systémoch.

Ak má Destiny 2 udržať celé tri roky hráčsku pozornosť, bude potrebovať stabilný prísun obsahu. Na ten začnú mnohí čoskoro čakať. Aktuálne má Destiny 2 najlepšie predpoklady byť populárnou akčnou sci-fi roka, Call of Duty WW II pošle hráčov do druhej svetovej vojny a Star Wars: Battlefront II príde až v polovici novembra.

Hru na recenzovanie poskytol Activision. Destiny 2 vyšla 6. septembra 2017 na PS4 a Xbox One, 24. októbra vyjde na PC.

Tip: Prečítajte si aj naše ďalšie herné recenzie.