Ako zároveň dodal, dôležité je, aby takáto nová aktivita pre nich vyšla ako efektívna. Definitívne rozhodnutie by podľa neho malo padnúť v priebehu niekoľkých týždňov.
Dôvod je jednoduchý - štátna akciovka má najväčšiu pobočkovú sieť. Ak si ju chcú podľa T. Druckera udržať, musia hľadať komplexné služby pre zákazníkov.
Na druhej strane sa však firma na prvý pohľad púšťa do pomerne nestáleho biznisu. Úspešnosť doterajších virtuálnych operátorov bola len 50-percentná, z pôvodne štyroch zostali na trhu len dvaja, a to FunFón a Tesco Mobile, upozorňujú Hospodárske noviny. Tí majú zatiaľ približne 200-tisíc zákazníkov, čo je stále len zlomok z tých, ktorí využívajú služby troch veľkých hráčov. "Pre virtuálnych operátorov tu je malý trh a veľkí tvoria dostatočnú ponuku," konštatoval odborník na IT a vedúci časopisu Techbox Roman Calík.
Okrem toho môže svoju úlohu zohrávať aj konzervatívny prístup Slovákov, ktorí čoraz vo väčšej miere veria overeným, zabehnutým značkám. Práve tento faktor však dáva pošte, na rozdiel od ostatných, konkurenčnú výhodu. Ako vysvetlil šéfredaktor časopisu PC Revue Ondrej Macko, najmä starší ľudia si totiž ešte z minulosti spájajú jej prepojenie s telekomunikáciami. A preto má podľa neho na trhu šancu uspieť.
Odborníci na telekomunikačný sektor tak vidia v prípadnom rozhodnutí pošty poskytovať služby mobilného virtuálneho operátora skôr pozitíva ako negatíva. "Slovenská pošta má šancu stať sa silným virtuálnym operátorom. Má totiž obrovskú sieť pobočiek a dôveru ľudí, čo môže byť rozhodujúce pre úspech,“ vysvetlil R. Calík.
Aby sa ním však skutočne aj mohla stať, musí spolupracovať s niektorým z veľkých operátorov. Drucker rokovania konkretizovať nechcel. Ako však dodal, spolupráca je možná s ktorýmkoľvek z operátorov, závisí to od vzájomných očakávaní a podmienok.
"Spolupráca s novým operátorom pre nás predstavuje potenciálne aj možnosť zúčastnenia sa na podnikaní nového operátora," dodal. Ako potvrdil generálny riaditeľ Swanu Miroslav Strečanský, s firmou už rokujú o spolupráci.