Čo by sa zmeniť malo, je zákazníkmi často kritizovaná nízka kvalita služby. Nový generálny riaditeľ Digi Slovakia Marcel Šatanek, ktorého už do novej dcérskej firmy nasadil Telekom, hovorí, že o týchto problémoch vedia a do ich riešenia chcú investovať. Viac informácií aj na Mediálne.sk.
Okrem audiovizuálnej kvality samého vysielania mieni operátor popracovať aj na obsahovej ponuke. Čiže prísť s novými balíkmi TV staníc a zaradiť do portfólia aj HD kanály, ktoré doposiaľ Digi TV nešírila.
- Tip: Prvé programové zmeny už prebehli. Viac o nábehu nových športových staníc do portfólia Digi TV.
Telekom tiež (aspoň nateraz) nemieni sťahovať Digi TV a svoju druhú satelitnú platformu, Magio Sat, na jednu družicu. Intelsat podľa M. Šatanka ponúka zaujímavý obsahový potenciál. Okrem prísľubu nových staníc je pre klientov Digi TV zaujímavé tiež (momentálne najmä) to, že nebudú musieť satelitné paraboly natáčať na inú pozíciu.
M. Šatanek takisto hovorí, že nechcú abonentov Digi TV tlačiť k prechodu na Magio Sat. Obe platformy budú navonok fungovať separátne, s vlastným brandom, marketingom a obchodnou politikou. Vzájomne by sa podľa neho nemali ohroziť, lebo sú poziciované do rozličných segmentov trhu: „Magio Sat je interaktívna služba, Digi TV sa orientuje skôr na základný obsah.“
Pod interaktivitou myslí napríklad prístup na informačný portál (po pripojení set-top boxu na internetový router) a služby nahrávania vysielania (PVR). Podľa M. Šatanka zákazníci o týchto funkciách vedia a aj ich intenzívne používajú, hoci bližšie to nespresňoval.
Satelitná televízia bude prioritou nového manažmentu na najbližšie obdobie. „Primárnym zámerom je stabilizácia (jej) zákazníckej bázy,“ dodáva M. Šatanek. Aktivity v oblasti káblovej siete - Digi prevádzkuje rozvody v desiatich slovenských mestách - avizuje firma tiež, ale podstatne menej intenzívne.
Zdá sa to logické. Digi má v súčasnosti 270-tisíc zákazníkov. Z nich len 40-tisíc, zhruba 15 percent, využíva služby (fixnej) káblovej televízie. Rozvody firmy v Bratislave, Brezne, Handlovej, Komárne, Košiciach, Prievidzi, Ružomberku, Senici, Šali a Žiari nad Hronom pritom celkovo pokrývajú 70-tisíc domácností.
Znamená to relatívne nízku saturáciu služieb. No potenciál rastu počtu klientov limituje už len fakt, že káblové rozvody Digi a sieť optických prípojok telekomu zo 60 percent pokrývajú tie isté domácnosti. Nehovoriac o linkách ostatnej konkurencie.
Okrem toho, M. Šatanek pripúšťa, že káblové siete Digi potrebujú ďalšie investície na poskytovanie internetu. Ten je v súčasnosti možné poskytovať na dvoch tretinách prípojok. Počet internetových zákazníkov šéf Digi špecifikovať nechce. No dodáva, že ceny služieb by sa - podobne ako pri satelitnej TV - meniť nemali.
Generálny riaditeľ Digi Slovakia Marcel Šatanek Zdroj: TREND.sk/Jozef Andacký