V princípe ide o päťmesačný praktický vzdelávací kurz, ktorého účastníci by sa v simulovanom prostredí start-upu a za pomoci mentorov z praxe mali naučiť, ako uspieť v biznise s globálnym charakterom.

Myšlienkovo sa pod Butterfly Effect podpísali najmä zakladatelia gamedeveloperskej spoločnosti Pixel Federation Lucia a Šimon Šickovci a zakladateľ Sygicu Michal Štencl. Na projekte spolupracujú s neziskovkou Leaf a coworkingom HubHub.

„Najdôležitejšou hodnotou spoločnosti je vzdelanie. Vzdelaná spoločnosť sa nemusí báť o svoju budúcnosť,“ myslí si M. Štencl. „Záleží nám na tom, aké príležitosti dnes majú mladí ľudia, a aké príležitosti v rámci nášho priemyslu poskytuje naša krajina,” dopĺňa L. Šicková.

Ich spoločnou víziou je, aby sa nápady, ktoré vznikli na Slovensku a majú šancu zmeniť svet, realizovali na Slovensku a ich nositelia neodchádzali za lepšími podmienkami do cudziny.

Pixel a Sygic už nenadávajú na školy. Spravili si vlastnú

Butterfly Effect Band (zľava): Lucia Šicková (virtuálne), Šimon Šicko - Pixel, Michal Štencl - Sygic, Peter Čerešník - HubHub, Branislav Keskeň - Leaf Zdroj: Butterfly Effect

O čo teda ide

Vzdelávací program Butterfly Effect nie je určený pre úplných laikov a začiatočníkov. Môže ísť aj o študentov, ale očakáva sa od nich, že už majú nejaké skúsenosti z programovania, grafického dizajnu alebo obchodu. Týchto začínajúcich profesionálov má Butterfly Effect posunúť na vyššiu úroveň, na ktorej už budú vedieť rozvíjať svoje existujúce alebo budúce projekty s globálnym potenciálom.

Prvý ročník Butterfly Effectu sa zameriava na dva smery - mobilné aplikácie (Apps Lab) a hry (Games Lab). Samotný kurz sa začína 15. januára budúceho roka. Počíta sa so štyridsiatkou účastníkov, ktorých si manažéri projektu najskôr dôkladne preklepnú, kým ich do kurzu zaradia.

Prvým sitom je prihláška, ktorej súčasťou má byť aj demo aplikácie či hry, dizajn školského, skutočného alebo aj šuflíkového projektu, ukážky copytextov, prípadne prezentácia projektu pre obchodných partnerov.Vybraní uchádzači potom dostanú zadanie, ktoré má odhaliť najmä spôsob uvažovania nad problémami. Ak riešenie zadania dosiahne aspoň základnú úroveň, uchádzač postúpi do záverečného kola, ktorým je interview, či už formou osobného pohovoru alebo cez skype.

Počas kurzu budú študenti pracovať v tímoch zložených z piatich až ôsmich členov na tvorbe vlastnej aplikácie alebo hry. Osemdesiat percent času strávia prácou na projekte, zvyšok budú lekcie a workshopy.

Dôležitá informácia - kurz nebude zadarmo. Autori Butterfly Effectu vyčíslili náklady na jedného študenta na tritisíc eur. Čo pre začínajúceho profesionála - navyše v prostredí, keď tradičné štátne vzdelanie môže získať zadarmo - je vcelku solídna suma. Autori projektu si však myslia, že absolvent ich programu si hravo nájde zaujímavú a dobre platenú prácu v digitálnom svete.

V každom prípade, pripravili dve možnosti, ako záujemcovi pomôcť s financovaním investície do jeho budúcnosti. Prvou je štipendium vo výške 50 percent nákladov, takže účastník kurzu uhradí 1 500 eur. Druhou je odklad školného: na začiatok treba zaplatiť 10 percent celkovej sumy (300 eur), zvyšok do jedného roka od skončenia programu.

Vzdelávanie zamerané na technológie

Popri Butterfly Effecte sa o zmenu myslenia a profesijného nasmerovania mladých ľudí snažia aj ďalšie projekty.
Neziskovka IT v kurze realizuje rekvalifikačné kurzy, ktoré majú mladých ľudí pripraviť na konkrétne pozície v ítečkových spoločnostiach. Ich cieľovkou sú najmä nešťastní vysokoškoláci - takí, čo až počas štúdia alebo po jeho skončení zistili, že si nevybrali správne, lebo pre svoje vzdelanie majú problém nájsť uplatnenie.

Na stredných a základných školách sa zasa rozbieha IT Akadémia. Jej zmyslom je zapôsobiť na žiakov a študentov, aby chceli študovať vedu. IT Akadémia sa skladá z viacerých aktivít, ale jej základom sú inovované metodiky výučby tradičných prírodovedných predmetov, ako je matematika, fyzika, chémia, biológia či geografia. Pripravujú sa tiež osnovy ôsmich celkom nových predmetov informatických tried na gymnáziách.