Peking plánuje podporiť v rámci mestskej premávky zavedenie robotaxíkov do služieb spolujazdy a požičovní áut. Tento krok prichádza v čase, keď sa v Číne stávajú čoraz bežnejšími systémy pokročilej asistencie vodiča.
Mestský úrad pre hospodárstvo a informačné technológie v Pekingu vydal návrh usmernení, podľa ktorých by autonómne vozidlá mali mať počas prevádzky na palube vodičov alebo bezpečnostných pracovníkov, prípadne by mali byť schopné diaľkového zásahu. Akékoľvek dopravné priestupky budú úrady riešiť podľa miestnych zákonov a predpisov.
Vozidlá bez vodiča už čelia odporu verejnosti v iných čínskych mestách. Vo Wu-chane vyvolalo viac ako tisíc pilotných áut prevádzkovaných pod platformou Apollo spoločnosti Baidu obavy taxikárov zo straty zamestnania. Robotaxi sú totiž vo všeobecnosti lacnejšie ako klasické taxíky. Miestni obyvatelia sa sťažujú aj na dopravné zápchy a jedno z áut bolo nedávno účastníkom nehody, ktorú teraz vyšetruje polícia.
Tesla dlhodobo oslabuje dodávky áut. Jej akcie sú jedny z najhorších v indexe
Podpora zo strany čínskych úradov prichádza aj v čase, keď sa spoločnosť Tesla pripravuje na predstavenie vlastného robotaxi. Verejnosť by mala riešenie od tejto automobilky spoznať už 8. augusta.
Plán výroby autonómneho vozidla Tesla bol investorom prvýkrát predstavený v roku 2019. Generálny riaditeľ Elon Musk uskutočnil koncom apríla neohlásenú cestu do Číny, kde získal predbežný súhlas vládnych predstaviteľov na nasadenie pokročilého systému asistencie vodiča na najväčšom automobilovom trhu sveta.
Zatiaľ nie je jasné, či budú automatizované vozidlá spoločnosti Tesla po finalizácii pravidiel v Pekingu považované za spôsobilé na prevádzku a kedy budú v Číne eventuálne uvedené na trh.