Podľa IDC tvorili notebooky niečo málo cez 53 percent celkového predaja PC. Čo je najmenej od roku 2007. Pokles PC trhu sa týka tak desktopov, ako aj prenosných počítačov, ktorých dodávky sa znížili o dve pätiny. Oba segmenty klesali štvrtý kvartál za sebou.
IDC identifikovala štyri hlavné dôvody poklesu slovenského PC trhu. Pre začiatok, predajcom ostalo na sklade ešte množstvo počítačov, ktoré im výrobcovia dodali v predchádzajúcom období, a tak neobjednávali nové.
Zaujímavo vyzerá ďalší dôvod: opatrná adopcia Windowsu 8 spotrebiteľmi. Podľa IDC boli „nedostatočne komunikované významné zmeny“, ktorého nový microsoftovský systém priniesol.
Ďalším významným faktorom, podpisujúcim sa pod mizériu pécečiek, je nárast predaja tabletov (detailné čísla o tomto trhu na Slovensku dostupné nie sú). Popularita iPadov a ďalších placiek sa odráža aj v tom, že zo Slovenska sa vytráca subsegment mininotebookov: pred rokom bol z tejto kategórie každý desiaty laptop, teraz už len každý tridsiaty.
Lídrom v rebríčku dodávateľov na klesajúcom slovenskom PC trhu je značka Hewlett-Packard (HP), ktorá na ňom dominuje ostatné dva roky. Najmä vďaka tomu, že je top dodávateľom desktopov. Naopak, v notebookoch vedie Lenovo, ktoré je celkovou dvojkou na trhu, nasledované Acerom.