S byrokraciou z času na čas zápasí každý občan. V spojení s internetom táto krížová cesta nemusí byť až tak nepríjemná. Snaží sa o tom presvedčiť systém iPoint a pätica slovenských miest, ktoré ho už začali používať. Obyvateľ mesta vďaka nemu môže vybavovať stále sa rozširujúci zoznam úradných záležitostí z pohodlia domova, prípadne zo smartfónu. Najnovšie sa k mestám využívajúcim tento systém pridalo Partizánske. Informoval o tom prevádzkovateľ systému, spoločnosti ICZ Slovakia, v tlačovej správe.

Prvým krokom záujemcu o online vybavovanie úradných povinností je registrácia buď na webovej stránke mesta alebo systému iPoint. Potom musí osobne na mestskom úrade potvrdiť svoju identitu a odvtedy môže papierovačky vybavovať z domu.

Služby poskytované cez systém iPoint sa postupne rozširujú, podľa žiadostí obyvateľov mesta. V Partizánskom je to momentálne oznámenie vzniku alebo zániku daňovej povinnosti k dani z nehnuteľností, žiadosť o vydanie vyjadrenia k funkčnému zaradeniu pozemku, oznámenie o konaní verejných telovýchovných športových a turistických podujatí a oznámenie o zámere usporiadať verejné kultúrne podujatie. Ešte širšie možnosti majú obyvatelia miest Svit, Senec, Hriňová a mestskej časti Bratislava Ružinov.

Do Partizánskeho prichádza iPoint

Systém iPoint funguje na webovej báze, takže nevyžaduje inštaláciu softvéru. Samozrejme, okrem internetového prehliadača. Všetky rozpracované dokumenty sa automaticky ukladajú a dá sa k nim neskôr vrátiť. Po odoslaní na úrad sú prehľadne založené do databázy používateľa. Je dostatočne jednoduchý a prehľadný a okrem času šetrí aj stohy papierov a teda životné prostredie.

Foto na titulke - Flickr.com