Prešlo viac ako päť rokov, odkedy sa japonský koncern rozhodol ukončiť aktivity v segmente mobilných telefónov v Európe. Ostala divízia pevných liniek, kým mobily si nechal len pre japonský trh. Pravdepodobne stúpajúce predajné čísla inteligentných telefónov ho motivovali zmeniť názor. V piatok (9. decembra) firma predstavila smartfón na platforme Android určený pre európsky trh, na ktorý sa má dostať v marci 2012, píše portál The Verge.

Z európskeho a čínskeho trhu Panasonic odišiel kvôli zvyšujúcej sa cenovej konkurencii a ďalším faktorom. Teraz má v pláne zvyšovať predaj týchto zariadení a v roku 2015 ich chce mimo Japonska predať celkovo viac ako 7,5 miliónov kusov, dodáva Reuters. Do marca 2016 by ich celkovo chcel postupne aj na americkom a ázijskom trhu predať 16 miliónov.

Nový štart vyzerá aspoň po technologickej stránke sľubne. Premiérový smartfón sa vyznačuje zaujímavým sparťanským dizajnom. Jeho hlavným znakom je veľmi tenké telo s prierezom v tvare písmena D. Osadený bude 4,3-palcovým amoledovým displejom s qHD rozlíšením 960 x 540 bodov.

Panasonic sa vracia

Novinka je odolná voči vlhkosti a vode, nerobí jej problém prašné prostredie. Taktiež podporuje bezkontaktný prenos dát a platieb cez NFC. Podľa dátumu uvedenia na trh je takmer isté, že mobil bude fungovať na platforme Android 4.0.

Ďalšie špecifiká zatiaľ neboli zverejnené. No má ísť len o prvý a určite nie posledný mobil Panasonicu, ktorý zrejme pôjde aj do iných operačných systémov, pričom Európa bude vstupnou bránou pre predaj zariadení aj na trhoch v USA a Číne.

Panasonic sa vracia

 

Foto v článku - Panasonic, na titulke - The Verge