V oblasti domácej zábavy je stále akýmsi nepísaným pravidlom, že ozajstní fajnšmekri si hlavne pri väčších uhlopriečkach volia plazmové obrazovky. A druhým podobným pravidlom je, že ak plazmu, tak Panasonic. Napriek tomuto dobrému menu a dlhodobo pozitívnym recenziám, trhový úspech je inde. Preto má podľa japonského periodika Nikkei vedenie Panasonicu prehodnocovať kroky, ktoré by už onedlho mohli viesť k ukončeniu výroby plazmových obrazoviek.

Panasonic nedávno predstavil novinky na rok 2013, vrátane novej vlajkovej lode ZT60, ktoré sa stretli so záujmom. No podľa Nikkei to mohli byť predposledné plazmy od tohto výrobcu a vo fiškálnom roku 2014 majú prestať s výrobou ďalších plaziem. Dokonca už teraz malo dôjsť k stopnutiu financovania vývoja plazmových panelov.

V roku 2009, keď Panasonic odkúpil televízorovú divíziu spoločnosti Pioneer a jej technológie Kuro, boli tržby spoločnosti 10,5 miliardy amerických dolárov. Analytici na rok 2015 predpovedajú len polovičné hodnoty. Hlavne kvôli konkurentom z pevninskej Ázie.

Panasonic chce skoncovať s plazmami

Prvý Panasonic Oled televízor predstavený v januári

Aj preto sa má Panasonic v blízkej budúcnosti viac sústrediť na viac profitujúce divízie ako napríklad letecké a automobilové technológie. Finančne si má polepšiť aj predajom nehnuteľností a plánuje predaj hlavnej továrne na výrobu plazmových televízorov v japonskom meste Amagasaki, tvrdí Nikkei.

Aby nedošlo k nespokojnosti zákazníkov, tento prechod má byť postupný. Aj preto mal Panasonic intenzívnejšie rozširovať portfólio LCD televízorov za posledné dva roky. Ukončenie výroby plaziem má byť tiež zapríčinené príchodom nových Oled televízorov. Tie Panasonic vyvíja v spolupráci so Sony. Prvý prototyp, dokonca so 4K rozlíšením, predstavil nedávno.

Oficiálne vyjadrenie Panasonicu k týmto informáciám je, že „zvažujú niekoľko rôznych stratégií, ale žiadna ešte nebola definitívne prijatá“.

Foto v článku a na titulke - Panasonic