Načasovanie príchodu na trh bolo výborné a aj to jej pomohlo k veľmi rýchlemu rastu. Reč je o pomerne novej sociálnej sieti Clubhouse, ktorá na trh prišla v čase začínajúcej pandémie a rozsiahlych lockdownov po celom svete.

Práve zlá situácia, ktorá svojim spôsobom uväznila milióny ľudí vo svojich domovoch, zapríčinila, že sa Clubhousu začalo veľmi dariť. Ľudia sa chceli socializovať a platforma im práve túto možnosť poskytovala. Odkiaľkoľvek a bezpečne. Svoju rolu zohral aj fakt, že sa tvorcovia rozhodli pre zaujímavý koncept. Do aplikácie sa totiž dostal len ten, kto mal k dispozícii pozvánku.

Clubhouse sa tak stal exkluzívnym miestom, v ktorom zrazu chceli byť všetci. Stačilo len cez známych či kamarátov získať pozvánku, prihlásiť sa a jedným kliknutím sa pridať do ktorejkoľvek virtuálnej miestnosti. Potom už len stačilo počúvať alebo sa pridať k skupine diskutujúcich na rôzne témy v reálnom čase.

Lákadlom známe osobnosti

Clubhouse začal raketovo rásť, a to aj napriek tomu, že bol dostupný len pre operačný systém iOS, a teda zariadenia značky Apple. Postupne začali čaro Clubhousu spoznávať aj firmy či známe osobnosti. V Spojených štátoch si platformu obľúbili napríklad raper Kanye West, herec Ashton Kutcher či komik Kevin Hart. Z česko-slovenskej scény bolo v niektorej z miestností možné stretnúť podnikateľa Tomáša Čupra, youtuberov Petra Máru a Selassieho, startupistku Andreu Zahurancovú či niekoľko známych novinárov.

Clubhouse sa stal miestom, kde ľudia vďaka takzvanému FOMO – fear of missing out – strachu zo zmeškania, začali tráviť obrovské množstvo času počúvaním rôznych diskusií. Vytvárali sa stále nové a nové miestnosti, ľudia sa začali ešte viac spoznávať a postupne rástla celkom veľká komunita virtuálnych známych, ktorí mali rovnaké záujmy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa