Nie je to tak dávno, čo zakladateľ spoločnosti a sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg premenoval firmu na Meta. Cieľom má byť podľa vizionára zdôraznenie zmeny vo vnútri spoločnosti, ktorá sa už udiala. M. Zuckerberg vyčlenil desať miliárd dolárov na budovanie nového metavesmíru, pričom má v úmysle zmeniť spôsob, akým sú vnímané sociálne siete. Metavesmír bude spojením všetkého, čo na internete možno robiť. Používateľom má vo virtuálnej a rozšírenej realite umožniť akýsi druhý život či únik zo skutočného sveta.

Ľudia chcú skutočný svet

Slovo „metaverse“ sa objavovalo predovšetkým v sci-fi filmoch a v súčasnosti označuje budúcu verziu internetu, ku ktorému je prístup zabezpečený prostredníctvom náhlavnej súpravy pre virtuálnu a rozšírenú realitu. Málokto si vie niečo také predstaviť, no mnohí odborníci internet budúcnosti prirovnávajú k filmu Ready Player One z roku 2018 režiséra Stevena Spielberga. Práve v ňom fungoval virtuálny svet, ktorý sa asi najviac približuje k predstavám M. Zuckerberga.

Najnovšie sa k zámerom M. Zuckerberga vyjadril aj bývalý šéf spoločnosti Evernote a súčasný generálny riaditeľ spoločnosti Mmhmm, ktorá sa špecializuje na videokonferenčné hovory Phil Libin. Ten myšlienky spojené so vznikom metaverza označuje za staré a zároveň tvrdí, že nikdy nefungovali.

P. Libin má výhrady aj k praktickej stránke, pričom podľa jeho názoru sú virtuálne stretnutia s headsetom na hlave stále menej lákavé ako súčasné platformy. Dôvodom je najmä fakt, že ľudia ešte stále môžu robiť veci aj zo skutočného sveta. „Zoberme si napríklad pitie kávy. S obrovskou plastovou vecou na hlave to nie je možné bez toho, aby som ju vylial,“ povedal pre portál Business Insider P. Libin.

Mladí strácajú záujem

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa