Technologický magnát nedávno oznámil, že jeho firma sa premenuje na Meta. Všetky jej sociálne siete a aplikácie Facebook, Instagram či WhatsApp sa premenovávať nebudú. Meno zmení len materská firma. Firma Meta je prirovanávaná k Alphabet, keďže spoločnosť Google vykonala v roku 2015 podobný úkon.

Premenovaním ide o súčasť jeho snahy obsiahnuť v názve spoločnosti svoju víziu virtuálnej reality pre budúcnosť, ktorú M. Zuckerberg nazýva metaverzum. Metaverzum má byť miestom, kde budú môcť ľudia interagovať, pracovať a vytvárať obsah. Nový svet má podľa neho potenciál pomôcť odomknúť prístup k novým kreatívnym, sociálnym a ekonomickým príležitostiam.

V rozhovore sa tiež dozviete
  • Ako si môžeme metaverzum predstaviť
  • Či sa do niečoho podobného pustia aj iné firmy
  • Ako sa Meta vysporiada s bezpečnosťou
  • Čo je cieľom M. Zuckerberga

Ako konkrétne to bude fungovať a či bude metaverzum výhradne v trojrozmernom prostredí virtuálnej reality, zatiaľ nie je isté. O plánoch M. Zuckerberga, ale aj o tom, či je vôbec niečo ako metavesmír možné vytvoriť som sa rozprával s Andrejom Alexievom, riaditeľom pobočky spoločnosti Check Point Software Technologies.

Celé video

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa