Firmy nielen na Slovensku hľadajú cestu, ako sa vysporiadať s energetickou krízou. Okrem Dusla Šaľa avizovali plány na využitie fotovoltickej technológie aj ďalšie podniky, vrátane nadnárodných obchodných reťazcov. Tie sa snažia postupne vo väčšej alebo menšej miere premietnuť environmentálnu politiku Európskej únie do vlastných prevádzok, či už ide o šetrenie energií alebo podporu elektromobility.
Najprirodzenejšou cestou, ako integrovať zelené technológie, je pre reťazce využívanie fotovoltických panelov. Tému ich inštalácie na veľkokapacitných predajniach na jeseň znovu oživil Kaufland, ktorý otvoril v Nitre svoju druhú predajňu s fotovoltikou na streche. Tá prvá sa nachádza v bratislavských Boroch. Časť predajní je vybavená aj rekuperačnou technológiou, ktorá umožňuje využívať odpadové teplo z chladiarenských zariadení na vykurovanie. Hovorca Kauflandu Samuel Machajdík naznačil, že firma plánuje v budovaní vlastnej zelenej siete pokračovať a na svojich parkoviskách už rozširuje rýchlonabíjacie kapacity pre elektromobily. Nešpecifikoval však, koľko fotovoltických panelov či elektronabíjačiek má budúci rok pribudnúť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?