Telefónica (O2) zavádza pre program O2 Fér nový benefit. Pri volaniach do vlastnej siete sa spoplatňuje len prvá minúta, zvyšok hovoru je zadarmo. Desaťminútový hovor teda stojí toľko čo minútový, aktuálne 13 centov. Doteraz sa hovor prestal tarifikovať až od ukončenej tretej minúty.
Marketingový šéf slovenského O2 Jonathan Earle hovorí, že nový benefit vychádza z prieskumu, ktorý mapoval požiadavky rezidenčných zákazníkov (O2, Orangeu aj Slovak Telekomu). Vyplynulo z neho, že ich najviac zaujíma cena volaní v domovskej sieti. Vyslovilo sa pre ňu 24 percent respondentov. Na porovnanie, na ponuke dátových balíčkov (bundlov) bazírovala len desatina opýtaných.
Bezplatné volania do domovskej siete - tvoria 60% všetkých hovorov zákazníkov O2 - sa začnú uplatňovať automaticky, bez aktivácie a dodatočného poplatku, pre nových, aj existujúcich zákazníkov O2 Fér, či už predplatených alebo faktúrovaných služieb. Akurát v prípade aktívneho volacieho balíčka sa benefit zapne až po jeho prevolaní. Neuplatňuje sa pre vlani uvedené paušály O2 ani pre biznis ponuku O2 Moja Firma.
O2 hovorí, že zmyslom nového benefitu je odmeniť existujúcich zákazníkov - ale tiež (a zrejme najmä) prilákať nových, ktorí budú kompenzovať aj prípadný výpadok tržieb z nespoplatňovania dlhších hovorov. Ako vysoký tento výpadok môže byť, o tom J. Earle veľmi špekulovať nechce. Hovorí len to, že v globále sa veľký počet hovorov končí už po prvej minúte, lebo „trh je tak nastavený“.
Foto na titulke - Flickr.com