K oficiálnemu skončeniu februárovej akvizície malo prísť v júli. Investičný fond Japan Industrial Partners (JIP), noví majitelia značky VAIO, to stihli hneď v prvý júlový deň a zároveň spustili predaj dvoch modelov pod značkou Vaio Corporation. Sony sa k tomuto kroku odhodlala kvôli drastickým zmenám v PC segmente a začala sa zameriavať na smartfóny a tablety.
Prémiový Vaio Pro a stredná trieda Vaio Fit sú znova v predaji. A to dokonca v e-shope Sony. Iróniou je, že pod displejom zmizlo logo Sony a nahradil ho nápis Vaio. Takže by sa dalo hovoriť, že ide o model Vaio Vaio Pro.
Parametre ostali bez zmeny. Stále ide o luxusný ultrabook z horčíkových zliatin, respektíve dostupný notebook s prémiovejším spracovaním. Rovnaká zostala aj cena.
Podľa všetkého vývoja a predaj notebookov s logom Vaio bude pokračovať. Aj keď v menšej miere. Na starosti to bude mať len 240 zamestnancov. Mimochodom, domovská Sony má 5-percentný podiel v novovzniknutej Vaio Corporation.
Objednávať notebook z japonského e-shopu nemusí byť pre lokálneho záujemcu úplne praktické. Ale stačí sa trochu poponáhľať. Niektoré slovenské obchody majú ešte stále na skladoch niekoľko Vaio Pro a Fit notebookov. A aj s logom Sony na nich.