Tam ju Sony toľko neohrozuje: Vita sa nepredáva tak dobre ako PSP. Na druhej strane, je tu armáda tabletov a smartfónov. Rýchle porovnanie: Apple predal v štvrtom kvartáli rekordných 75 miliónov iPhonov, kým Nintendo oslávilo predaj 50 miliónov handheldov 3DS za necelé štyri roky.

Odpoveďou Nintenda je revízia 3DS. Nintendo je zvyknuté vydať handheld a potom ho upravovať rôznymi spôsobmi. Raz pridá funkcie, inokedy zvolí iné farebné kryty, občas posilní hardvér a urobí kvázi nový launch systému. Platí to pre GameBoy, pri Nintendo DS – po prvej iterácii prišlo menšie DS Lite, DSi či väčšie DS XL.

Pri Nintende 3DS prišiel najprv základný model (v pamätnej akvamarínovej a červenej farbe), o rok nasledovala väčšia verzia 3DS XL. V roku 2013 sa na západnom trhu (Amerika, Európa, Austrália) objavil model 2DS, ktorý zmenil konštrukciu vyklápania na veľkú placku, oželel 3D a nechal podporu hier 3DS a DS knižnice.

Najnovšia revízia s jednoduchým názvom New 3DS (New 3DS XL) vyšla vlani v Japonsku a Austrálii a do Ameriky a Európy sa dostáva v piatok 13. februára 2015. Nintendo opäť rozdeľuje dostupnosť verzií: Európa dostane obe veľkosti, zatiaľ čo Amerika iba New 3DS XL.

Nintendo tasí proti smartfónom Nové 3DS

New Nintendo 3DS Zdroj: Nintendo

Nová konzola najmä názvom

Čo prináša Nové 3DS oproti pôvodnému? Oplatí sa ho kupovať? To je kardinálna otázka pre fanúšikov, ktorí majú doma starší systém. Keďže nejde o úplne novú konzolu, Nintendo ponechalo viaceré prvky na rovnakom mieste a pridalo tu a tam niečo nové.

Najdôležitejším prvkom sú nové tlačidlá. Druhú analógovú páčku simuluje malý trackpad nad bežnou štvoricou tlačidiel na pravej strane (funguje ako na notebooku). Trackpad je vhodný pre ovládanie kamery v hrách. Na vrchnej bočnej strane pribudli dve nové tlačidlá (ZL a ZR) ako Wii U Gamepade, využitie majú zatiaľ v menšom počte hier. New 3DS má väčší vrchný displej, New 3DS XL má zhodnú uhlopriečku.

Rozlíšenia displejov ostávajú rovnaké, nahor môže ísť kvalita hier pri dobrom využití kontrastu farieb. New 3DS a 3DS XL využijú rýchlejší procesor, môžu sa priblížiť modernejším smartfónom. Ostatné zmeny sú menej podstatné, ale majitelia existujúcich 3DS sa musia pripraviť na odlišný formát pamäťovej karty: microSD namiesto klasickej SD. A zlepšila sa podpora pre Amiibo figúrky.

Komu sa oplatí sa naskočiť

Čím môže New 3DS zaujať tých, ktorí do Nintenda doteraz neinvestovali a zatiaľ sa hrajú na smartfóne? Rýchlejší procesor, lepšia grafika, viac ovládacích možností – ale stále rovnaká konštrukcia, podobne zobrazované 3D, dva displeje a rovnaká herná ponuka.

Na druhej strane New 3DS stojí rovnako ako staršie modely. A 179 € za menší model, respektíve 199 € za väčší nie je príliš veľa, pričom za štyri roky sa nakopila solídna várka 3DS hier, nehovoriac o spätnej kompatibilite so stovkami titulov DS.

V tomto smere je New 3DS výborná voľba: najmodernejší systém, s najväčším počtom hier na výber, staršími klasikami, osvedčenými sériami aj horúcimi novinkami. Medzičasom sa zlepšila digitálna distribúcia, Nintendo eShop je svižnejší a ponúka rozličné zľavy.

New 3DS ako nový launch

Pre Nintendo je New 3DS seriózny štart nového systému, stavia sa k nemu silnejšie ako bežnej revízii. Uvoľňuje ho postupne na jednotlivé trhy. Štartovala v Japonsku s megahitom Monster Hunter 4 Ultimate. Druhým trhom, trocha prekvapivo, bola Austrália a teraz do konca fiškálneho roka Nintenda prichádza aj Európa a USA.

Nechýba reklamná kampaň a aj tradičné balíky hier. Nintendo dokonca vyhradilo dva najväčšie hity prvého polroka pre štart New 3DS: Monster Hunter 4 Ultimate (prvá verzia nevyšla) a nečakane aj The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D (pôvodne sa odhadoval príchod hry na jar).

Vďaka tomu si môžete kúpiť balíky New 3DS s jednou hrou. New 3DS má krabicovú verziu a Amiibo figúrku v balení (za 209 €), New 3DS XL má už predinštalovanú hru na karte (za 239 €). Do budúcnosti je otázne, koľko noviniek pôjde iba na New 3DS (zatiaľ iba Xenoblade Chronicles 3D) a staršie 3DS ich nespustia vôbec.

Báza pôvodných 3DS systémov je veľká (viac ako 50 miliónov), je na zvážení Nintenda a ďalších firiem, či dať prednosť väčšiemu výkonu New 3DS alebo širšej báze majiteľov všetkých konzol. Megahity typu Pokémon zrejme budú preferovať väčšiu základňu, vybrané tituly môžu skúsiť motivovať k nákupu novinky.