Fitnes náramok FuelBand vyzerá trendovo, má logo známej firmy a propaguje a predáva ho vo svojich obchodoch ešte slávnejšia firma.

Problém nastal, keď si viacerí zákazníci všimli, že v reklamách v obchodoch, televízii alebo na internete sa pri tomto produkte hovorí aj o funkciách, ktoré v skutočnosti neponúka. A tak prišli žaloby na Nike a Apple za zavádzanie zákazníkov a klamlivú reklamu.

Počítanie spaľovania kalórií a prejdených krokov boli zaznamenané len v konceptuálnej jednotke NikeFuel, teda niečo ako body celkovej aktivity. A to aj v aplikácii Nike+ for iPod. Apple prestal tento náramok predávať len pred necelým pol rokom.

Nike a Apple zavádzali majiteľov fitnes náramku FuelBand

Zdroj: Nike

Žaloby sa ťahali tak dlho, že sa Nike a Apple dohodli na mimosúdnom vyrovnaní. Stále tvrdia, že nič zlé neurobili. Ale ďalšie naťahovačky pred súdom by ich vyšli ešte drahšie, ako zaplatenie odškodného v približnej výške 2,4 milióna dolárov.

Toľko si môžu vyžiadať zákazníci, ktorí si tento náramok kúpili medzi 19. januárom 2012 a 17. júnom 2015. Stačí o to požiadať na tejto stránke. Ako odškodné si môžu vybrať bude 25-dolárovú poukážku na nákup produktov Nike alebo 15 dolárov v hotovosti. Celú pokutu bude hradiť spoločnosť Nike.

Je tu aj tretia možnosť. Ak sa niekomu zdá toto odškodné za 150-dolárový produkt, ktorý si mohol niekto kúpiť na základe nepravdivých informácií, nízke, môže námietku poslať na súd (bod 7).