Tisícky digitálnych simulácií a deväť kompletne zničených vozidiel. Taká bola cena za 45 crashtestov, ktoré absolvovali prototypy modelu Rimac Nevera. Ten bude zrejme veľkou výzvou aj pre legendárne spaľovacie Bugatti.

Najnovší model Chiron dosahuje ohromných 1 176 kW (1 578 hp) a na stovku zrýchli za 2,4 sekundy. O čosi dlhšia Nevera však dokáže zrýchliť za neuveriteľných 1,85 sekundy, takže by aj mnohé tuningové skvosty brázdiace svetové cesty zbledli závisťou. V prípade Bugatti však v podstate nejde o konkurenciu, keďže nedávno vznikla spoločná firma Bugatti Rimac.

Beh na štvrť míle by zrejme prehrala aj 760-kilowattová Tesla Model S Plaid. Aj keď treba dodať, že papierový rozdiel v zrýchlení je v tomto prípade iba cca 0,15 sekundy a ten cenový je priepastný.

Crashtesty modelu Nevera dopadli veľmi dobre a po bočnom náraze do stĺpa v rýchlosti 32 km/h bolo stále možné otvoriť dvere. Ide o veľmi náročný test, keďže medzi vodičom a stĺpom je minimálny priestor. Zároveň to bola tiež posledná skúška, ktorou muselo auto prejsť na homologáciu v Spojených štátoch amerických. Európska homologácia skončila v roku 2021.

Bezpečnosť na prvom mieste

O bezpečnostnú stránku auta sa postaral interný tím chorvátskej firmy Rimac Automobili. Využil pritom počítače na simulácie nárazov s takmer dokonalými detailmi, ktoré prepočítavali vplyv nárazu na každý komponent vozidla.

Zaujímavé je, že náraz, ktorý vo fyzickom svete trvá iba 80 milisekúnd, sa na počítačoch simuluje a spracúva 20 hodín. Výsledky simulácií využívajú technici na priame úpravy a vylepšenia auta.

Mercedes-Benz Vision EQS 2019
Neprehliadnite

Mercedes predbehol aj Teslu. Má prvé auto s tretím stupňom samoriadenia

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa