Konkurenčná výhoda spočíva v úspešnom ovládaní vyhľadávania informácií o potenciálnych klientoch. Napriek tomu množstvo obchodníkov používa zastaralé spôsoby vyhľadávania informácií a práce s dátami. A Slovensko spolu s Českom nie sú žiadnou výnimkou, hovorí v rozhovore pre TREND riaditeľ slovenskej pobočky spoločnosti Monitora Media Ľubomír Šimášek.
Jedna z hlavných výhod voči konkurencii je efektivita práce, ktorá sa však prejavuje aj vytváraním tlaku na obchodných manažérov. Vnímate to tak aj vy?
Pri rozhovoroch s klientmi dostávame častokrát podobnú odpoveď: zohnať kvalitných obchodníkov na súčasnom trhu je veľkou výzvou. Žijeme v rýchlej dobe a tá si vyžaduje rýchle reakcie a správne rozhodnutia. A to nie je možné bez aktuálnych dát. Ak obchodník vyhľadáva informácie o potenciálnych klientoch v početných, no častokrát zastaralých databázach, nepracuje efektívne. Vytvára si veľké očakávania a následne aj veľké množstvo sklamaní, pretože strieľa naslepo. Preto sa môže stať, že ho predbehne obchodník, ktorý pracuje efektívnejšie.
Takže problém nie je v samotnom zbere dát, skôr v ich správnej klasifikácii a posudzovaní ich relevancie.
Áno, pretože dáta už dávno nie sú „nice to have“, ale „must“. Na prácu s dátami a dobre zvoleným dátovým riešením nemusí byť obchodník dátovým analytikom. Približne 60 percent slovenských obchodných manažérov získava dáta živelne v rôznych registroch a databázach. Niektoré informácie o potenciálnych klientoch nie sú častokrát ani dohľadateľné, a tak strácajú pri ich hľadaní čas. Neefektívnosť zabíja prácu obchodníka a dáva náskok konkurencii.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?