Na výpočtovo náročnejšie úlohy, ako napríklad projektovanie budov, dizajnovanie alebo editovanie videa sú tu zase profesionálne pracovné stanice. Firmy si dnes takisto môžu vyberať z ľahkých odolných notebookov do terénu až po elegantné stolné počítače vhodné napríklad do showroomov.
Požiadavky na onen „kancelársky sústruh“ sa menia s tým, ako sa mení pracovný workflow zamestnancov. Analýza Gartneru napríklad ukázala, že až polovica zamestnancov bude do roku 2017 používať na prácu aj vlastné zariadenia (počítače, notebooky, tablety a pod.), s ktorými sa budú k podnikovým aplikáciám pripájať nielen v práci, ale vzdialene aj z domu. Tým sa zvyšujú nároky najmä na bezpečnosť firemnách dát, ale tiež služby, ktoré umožňujú ich zdieľanie, ako napríklad firmené cloudové úložiská.
Dáta v počítači stoja aj 50 000 €
Čím viac činností prostredníctvom počítača vykonávame, tým väčšie riziko pre firmu predstavujú dáta, ku ktorým sa dá prostredníctvom firmeného alebo vlastného zariadenia zamestnanca pristupovať - výrobné plány, návrhy prototypov, detaily o finančnom riadení spoločnosti, kontakty na klientov atď. Cenu týchto dát vypočítali analytici z Intelu v nedávnaje štúdii až na 50 000 eur. Šesť z desiatich manažérov dokonca uviedlo, že v nepovolaných rukách môžu dáta získané z ukradnutého zariadenia znamenať pre ich spoločnosť existenčné riziko. Firmy by preto mali pri nákupe nového pracovného počítača pre zamestnanca zobrať do úvahy bezpečnostné prvky, ako napríklad snímač odtlačkov prstov či šifrovací čip. Ďalšie riziko predstavujú pre firmy zamestnanci, ktorí pracujú z domu alebo na vlastných počítačoch a do firemnej siete sa pripájajú. V takom prípade sú už na mieste pokročilejšie nástroje, ako napríklad centralizovaný manažment kritických dát.
Oprava pokazeného notebooku ďalší pracovný deň? Na nezaplatenie
Jin a jang bezpečnosti dát by ale nebolo kompletné bez zabezpečenia ich dostupnosti aj v prípade hardvérovej poruchy zariadenia. Čím dlhší „downtime“, tým väčšie straty. V takom prípade príde vhod, ak sa firma vopred „poistí“. Dell napríklad poskytuje službu ProSupport a Next Business Day. Pokazený počítač alebo notebook tak netreba nosiť do servisu. Ak je to potrebné, technik príde problém odstrániť priamo k zamestnancovi do nasledujúceho pracovného dňa od nahlásenia.
Andrej Vinš
Services Operations Director Dell
Článok uverejnený v rámci komerčnej spolupráce