Veľkoobchodný reťazec Metro Cash & Carry dnes (13. októbra) štartuje mobilné služby pod značkou Mphone. Zamerať sa chce na malých a stredných podnikateľov, ktorým ponúka trojicu mesačných paušálov. Na projekte spolupracuje so Slovak Telekomom (respektíve jeho mobilnou odnožou, T-Mobilom). Metro Cash & Carry to oznámila v tlačovej správe.
Paušály Mphone sa navzájom líšia počtom voľných minút, esemesiek a predplatených dát. Napríklad najnižší balík Mphone 90 zahŕňa 90 minút do všetkých sietí na Slovensku, v Európskej únii a USA, 50 SMS správ a sto megabajtov dát - to všetko za desať eur mesačne.
Podmienkou využitia mobilných služieb Metra je. aby bol záujemca u veľkoobchodnej siete zaregistrovaný ako zákazník. Na jedno IČO si potom môže aktivovať najviac desať SIM kariet, pričom sa (vďaka prenositeľnosti čísla) nemusí rozlúčiť so svojim existujúcim telefónnym kontaktom.
Projektom Mphone sa Metro zaraďuje k virtuálnym operátorom typu značkový predajca (branded reseller). Pionerom tohto obchodného modelu na Slovensku je Telefónica O2, ktorá na tejto báze spolupracuje hneď s troma nezávislými predajcami - obchodnou sieťou Tesco, predajcom elektroniky Nay a telekomunikačným operátorom Swan.
Mphone sa od konkurenčných značkových predajcov odlišuje tým, že sa od začiatku zameriava na paušály. Partneri O2 začali s predplatenými službami - a zo všetkých troch sa k paušálom zatiaľ posunul len Nay.
No ani Paušál Nay - hoci je oproti najnižšiemu Mphonu lacnejší - nemá v základnom poplatku zahrnuté voľné SMS a predplatené dáta. U partnerov O2 sa za dáta platí formou sadzby za každý prenesený megabajt. Mphone môže navyše využívať rýchlu 3G sieť T-Mobilu - O2 ju plánuje spustiť na budúci rok.
Foto v článku a na titulke - Metro Cash & Carry