Začiatok sporu vzniká koncom roku 2015, keď A. Levandowski po rokoch práce pre spoločnosť Google, ktorá je súčasťou skupiny Alphabet, z firmy Waymo odišiel a založil start-up Otto. Tento podnik sa zameriava na vývoj technológií automatického riadenia kamiónov. Uber firmu Otto pred rokom kúpil za 680 miliónov dolárov a A. Levandowski teraz v tejto firme vedie tím pre vývoj samoriadiacich automobilov.
V súčasnosti sa tak len prehĺbilo nepriateľstvo dvoch kedysi spriatelených firiem. Firma Google do Uberu v minulosti investovala 258 miliónov dolárov, ale jej kartografická služba Waze v súčasnosti ponúka rovnakú službu zdieľania automobilov ako Uber, ktorý by tak mohol prísť o zákazníkov.
Z krádeže obchodného tajomstva firma Waymo obvinila aj ďalších bývalých zamestnancov Googlu, ktorí prešli do start-upu Otto. Waymo tvrdí, že A. Levandowski a ostatní bývalí zamestnanci Googlu by bez predtým získaného know-how neboli schopní vytvoriť technológiu pre Otto, z ktorej v súčasnosti profituje Uber. Žiada preto, aby súd v San Franciscu zakázal Uberu využívať túto technológiu v samoriadiacich vozidlách, a taktiež požaduje odškodnenie za porušenie práv.
Oblasť automatického riadenia automobilov je v súčasnosti v popredí záujmu celého automobilového priemyslu. Na vrchole sú v súčasnosti práve firmy Waymo a Uber, zatiaľ čo renomované automobilky, akými sú Ford, Toyota alebo General Motors, sa ich snažia nasledovať.