Kto je kto vo svete technológií
Firmám, ktoré investujú do technológií poslúži Gartner Magic Quadrants dvomi spôsobmi. Podľa toho, či chcú touto investíciou dlhodobo ušetriť (napríklad kúpiť energeticky úspornejší hardvér), alebo sa pustiť do hľadania nových produktov (napríklad cloudových služieb), vedia si zúžiť okruh technologických partnerov. V každom zo štyroch kvadrantov sa nachádza iný typ dodávateľa. Niektorí majú prepracovanejšiu technologickú víziu, iní sú draví nováčikovia, ktorí ponúkajú neokukané špecifické riešenia, alebo sa zameriavajú iba na konkrétny sektor.
Zdroj: Gartner
Lídri, vizionári, vyzývatelia a nováčikovia
Gartner napríklad označil spoločnosť Dell za lídra v oblasti modulárnych serverov. Keďže spoločnosť začala vyrábať servery PowerEdge pred 20 rokmi a neustále ich inovuje (aktuálne je na trhu už 13. generácia) analytici vysoko ocenili ich prepracovanosť aj inovácie - Dell má aktuálne ako jediná IT spoločnosť na trhu špeciálny server navrhnutý pre pobočky firiem. Naopak, v oblasti sieťových riešení pre datacentrá je Dell v porovnaní s inými spoločnosťami viac rebel a vizionár. Jeho riešenia sú skôr netradičné a zatiaľ sa osvedčili viac tam, kde už zákazníci majú so značkou skúsenosti napríklad z dodávky serverov, alebo diskových polí. V oboch prípadoch sa riešenia od Dellu hodia na iný typ investície.
Ako vzniká Magic Quadrants?
Gartner udeľuje spoločnostiam rating v rôznych technologických oblastiach. Špeciálny rebríček zostavuje napríklad pre cloudové riešenia, alebo nástroje na digitálne obchodovanie. Aktuálne je takýchto magických kvadrantov vyše 100.
To, do ktorého zo štyroch kvadrantov analytici spoločnosť zaradia závisí od hodnotenia v dvoch hlavných kritériách - schopnosť dodávať riešenia (Ability to execute) a prepracovanosť ich vízie (Completeness of vision). Analytici cez rozhovory, dotazníky a na základe verejne dostupných dát hodnotia napríklad biznis modely, štruktúru riadenia, inovačný potenciál, cenotvorbu, marketing atď. Podľa skóre v dvoch hlavných kritériách sa spoločnosti dostávajú do jednej zo štyroch skupín. Medzi lídrov (Leaders), vizionárov (Visionaries), vyzývateľov (Challengers) alebo nováčikov (Niche Players).
Stanislav Hájek
Marketing Director Dell pre Slovensko a Českú republiku