Keď sa povie skúter, väčšina si hneď predstaví Vespu. Táto talianska značka patriaca pod firmu Piaggio vyrába drobné motocykle už 71 rokov. Doteraz sa ich predali desiatky miliónov kusov a aj po desaťročiach si zachováva svoj retrodizajn.

Platí to aj o modeli Elettrica, ktorý má ale modernú dušu. Firma prechodom na elektrický pohon chce aktívne prispieť k zlepšeniu životného prostredia.

Legendárny skúter Vespa je už aj na elektrinu

Zdroj: Piaggio

Vespa Elettrica bola prvýkrát predstavená vlani s minimom podrobnejších informácií. Výrobca to teraz zmenil.

S elektromotorom s výkonom 4 kW sa má radiť ku klasickým 50-kubíkovým skútrom. S tým rozdielom, že bude omnoho živšia. Okamžitá akcelerácia by mala urobiť jazdu ešte zábavnejšou.

Dojazd na jedno nabitie je 100 kilometrov, čo je v tomto segmente slušné číslo. Ak by to nestačilo, Vespa bude ponúkať aj hybridný model Elettrica X s dojazdom 200 kilometrov.

Legendárny skúter Vespa je už aj na elektrinu

Zdroj: Piaggio

Plné nabitie pripojením na bežnú zásuvku má trvať štyri hodiny. V tomto prípade je to dôležitý parameter, pretože oproti väčšine konkurentov nemá Elettrica vyberateľnú batériu, ktorá by sa dala zobrať domov a nabíjať tam.

Životnosť batérie má byť 50- až 70-tisíc kilometrov. Respektíve po tisícke nabíjacích cyklov klesne kapacita na 80 percent.

Ako správny elektro skúter, aj Elettrica má medzi riadidlami 4,3-palcový farebný displej, ktorý zobrazuje rýchlosť, dojazd a stav batérie. Nechýba ani Bluetooth pripojenie, najmä keď Vespa bude mať v ponuke aj prilbu s Bluetooth reproduktormi a mikrofónom. Samozrejmosťou je mobilná aplikácia na kontrolu stavu skútra a aj jeho polohy.