Nine Parchments (Switch, PS4, Xbox One)

Tvorcovia úžasných logických behačiek Trine majú nový projekt. Nine Parchments sú akčná RPG o čarodejníkoch, ktorým sa stratili magické zvitky a hráči sa ich vydávajú hľadať, pričom prechádzajú rozmanitými lokalitami. Pohľad zhora je efektný, na Switch v handheld móde priam ideálny. Hrdina je vybavený primárne kúzlami, ktoré si prepínate a využívate na boj (fyzické údery nie sú také účinné).

Ovládanie je sčasti výzva, volíte si medzi kúzlami v kruhu a treba ich nasmerovať na vybrané typy nepriateľov. V hre je 6 elementov (oheň, ľad, život, smrť...), ktoré sa vybijú: na ľadových oponentov treba poslať ohnivú guľu atď. Je to úžasne prepojený systém a motivácia leží v postupnom získavaní lepších zbraní, klobúkov či výbavy, paralelne aj v investícií do vlastností (rýchlejšie nabíjanie kúziel). Hrdina si zvyšuje level, no obtiažnosť je pomerne vysoká (nebojte sa občas znížiť a prejsť hru znova). Ideálne hranie je v co-op pre viacerých hráčov, náročnosť si miestami spoluprácu viacerých pýta.

Seven: The Days Long Gone (PC)

Táto RPG vyzerá nenápadne a spočiatku ani neviete, do akého kontextu je zasadená – je to fantasy či futuristická vízia? Po intre a niekoľkých minútach viete, že tradičná mágia či malebné hrady sa nevidia – ste ponorení do neznámej metropoly, v úlohe zlodeja traverzujete rozličné končiny. Hlavným cieľom je útek z väzenia na zvláštnom strove, pričom hrdina Teriel má špeciálne vlastnosti priamo od démona. Hra vás od začiatku učí ako byť nenápadný v akcii, kradnúť i prešmyknúť sa v nabitých prostrediach. Prezliekate sa, tvoríte pasce, hádžete jedy či skúšate hackovať systémy.

Občas skúšate súboje a vývoj postavy nahráva skôr technologickým vychytávkam (prídu aj ľudské čipy). Stealth, boj a neskôr mágia majú svoje miesto a pozostatky humanity sa objavujú v solídnom príbehu. Titulná sedmička sa odvíja od počtu herných zón: každá he iná a treba do nej vstup. Kupovanie víz a objavovanie ďalšej je veľká výzva, ktorá prináša nečakane štedrú hrateľnosť: 30 hodín pre futuristickú zlodejskú RPG je dosť.

Destiny 2: Curse of Osiris (PS4, Xbox One, PC)

Tri mesiace po vydaní Destiny 2 vychádza prvá porcia obsahu. Obrovským prínosom je zasadenie na planétu Merkúr, kde sa odohráva menšia kampaň so pútavým zloduchom Osirisom a vyskúšate ďalšie mapy. Postupne si zvýšite level, príbeh si užijete bez väčšej miery grindovania, no poriadne zbrane nepadajú hneď. Merkúr nie je márne prostredie, užijete si ho v kampani, aj v multiplayeri. Veľa sa rozpráva o raidoch a ich požiadavkách (od launchu sa znížili), čo je dôkaz, že autori počúvajú hráčov.

Viaceré novinky sú impozantné, Infinite Forest tvorí rozličné časové línie: môžete ísť do minulosti do bohatšej verzie. Variácie sa snažia z Merkúra vyťažiť, no pre mnohých hráčov je Curse of Osiris skôr na polceste – po troch mesiacoch má hra solídny kus nového obsahu, zatiaľ ešte nemusí presvedčiť všetkých. Komunita žiada viac máp i vylepšení popri kvalitnom jadre. Po týždni narazí, veľa obsahu tu nie je, skôr predvianočný bonus. Destiny 2 bude potrebovať na dlhšie zotrvanie v pamäti viac.

Tokyo Xanadu ex+ (PS4)

Akčná RPG z Tokia sa  objavila už na Vite, no PS4 verzia sa odráža na objavovaní sveta, má vyššiu rýchlosť, je krajšia a doručí bohatší zážitok. Zlepšil sa celkový obsah, ostalo epizódne rozprávanie, no je obohatené o vedľajšie príbehy, ktoré doťuknú niektoré línie i celú pasáž po finále hry. Obsah sa delí na dve časti: je tu simulátor mládežníckeho života počas dní (cítiť budovanie vzťahov a objavovanie sveta) a akcie, kedy v dungeonoch absolvujú stovky súbojov. Popri základných ťahoch používajú X-Drive a EX Skills, ktoré núkajú citeľne lepšie údery na kratší čas.

Vyrovnala sa aj obtiažnosť, resp. mierne stúpla (Vita verzia bola pomerne ľahká), čo môže vyhovovať znalcom žánru. Žiadna presila vo váš prospech, skôr si musíte občas zatrénovať. Akurát po čase vám budú viac vyhovovať dynamické súboje ako kecanie s tínendžermi na škole, no obe súčasti sú pomerne vyrovnané. Škoda, že občas má hra pomalšie tempo, inak by ako alternatíva vynikajúcej série Persona mohla hladko obstáť.

 

Tokyo Tatto Girls (Vita)

A na záver jeden z posledných Vita kúskov, ktorý na pohľad skúma tetovania a dievčatá v Tokiu, no pod rúškom tajomstva sa skrýva strategická hra. Tokio je rozdelené na 23 štvrtí a v hre sa postupne s jednou reprezentantkou chcete dostať na čelo všetkých. Každá štvrť je pritom jedinečná (preto sú aj hrdinky veľmi odlišné) a väčšinu hry sa pozeráte na prehľadnú mapu, kde zadeľujete príkazy vojskám, snažíte sa o inváziu či odrážanie útokov. Navyše príkazy stoja peniažky (aj tetovanie dievčat), takže ich niekde treba aj zarobiť (čo dáva logiku je zajatie a ovládanie iných častí).

Súčasne riešite česť a spokojnosť armád, riešite civilné nepokoje i zbrane. Popritom sa odohráva krátky príbeh, no v tom smere sú Tokio dievčatá skôr na vedľajšej koľaji. Na hre je však úžasná znovuhrateľnosť – keďže do dvoch hodín poznáte výsledok (zajmete čo sa dá a nie oni vás), môžete skúšať ďalšiu taktiku znova. Ten príbeh je výnimočne pri japonskej hre relatívne jednoduchý, no devíza leží inde – v stratégii.