Kancelárie sú poloprázdne, lebo väčšina ľudí začala pracovať z domu. Dnes je už absolútne bežné stretávať sa so svojimi kolegami virtuálne, prostredníctvom rôznych komunikačných platforiem. Podobne sú na tom aj študenti, ktorí sa museli prispôsobiť výučbe na diaľku. Nákupy čoraz častejšie realizujeme viac cez online obchody ako cez tie kamenné a postupne si zvykáme aj na to, že do virtuálneho sveta vstupujú divadlá, múzeá, galérie či športové podujatia.

Internet je čoraz dostupnejší

Všetky tieto skutočnosti sa podpísali aj na správaní ľudí a organizácií na slovenskom internete. Zaujímavé štatistiky za predchádzajúci rok totiž vo svojej výročnej správe zverejnil správca internetovej domény .sk SK-NIC. Obyvatelia na Slovensku vo veku 35 až 44 a 45 až 54 rokov využívajú internet viac ako priemer Európskej únie. Vo výsledku to znamená, že najmä pracujúci chápu nutnosť prítomnosti v online svete.

Preto nebude žiadnym prekvapením, že výrazne rástol počet domácností s pripojením na internet. Kým v rokoch 2016 až 2019 bol nárast iba jedno percento, počas pandemických rokov 2020 a 2021 sa počet takých domácností zvýšil až o osem percent. To predstavuje viac ako 148-tisíc domácností.

Rástla aj rýchlosť internetu, pričom za rok 2021 bol rekord prekonaný hneď niekoľkokrát. Pričinili sa o to internetové prenosy športových zápasov na RTVS, ale aj rozvoj technických možností.

Kultúra sa presunula do online

Vzhľadom na to, že kiná boli počas minulého roka určité obdobie zatvorené, rástol počet predplatiteľov filmového obsahu. Americkí giganti ako Netflix či HBO Go sa už na našom trhu udomácnili a čoraz viac ľudí dáva pred klasickou televíziou prednosť práve im.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa