Írska firma King z Dublinu je tvorcom titulu Candy Crush Saga. Jej hry, populárne najmä na Facebooku, za tretí kvartál hralo mesačne 474 miliónov ľudí. Na burze je King od marca 2014 a Activision Blizzard bude onedlho majiteľom všetkých akcií.
Activision Blizzard je zas silný na poli klasických hier pre počítače a konzoly, ktoré sa predávajú v stovkách miliónov kusov. Napríklad zo strieľačkovej série Call of Duty sa doteraz predalo viac ako 175 miliónov kópií. Onedlho vychádza Call of Duty: Black Ops 3.
Kým Activision Blizzard vlani dosiahol tržby vo výške 4,41 miliardy dolárov, King, ktorého kúpil, utŕžil 2,26 miliardy dolárov.
Zdroj: Flickr
Mala by to byť výhodná spolupráca pre obe spoločnosti. Activision získa prístup k miliónom online hráčov. Navyše takých, z ktorých viac ako 60 percent tvoria ženy, ktoré sú pri konzolových a počítačových hrách v menšinovom zastúpení. „Je to pre nás fantastická príležitosť, ako vytvoriť obsah pre nové demografické skupiny,“ povedal pre Reuters Bobby Kotick, výkonný riaditeľ Activision Blizzard.
King bude fungovať naďalej ako samostatná jednotka. Výkonný riaditeľ Riccardo Zacconi pre Reuters povedal, že akvizícia pomôže vyvíjať ďalšie herné hity. Pravdou ale je, že aj keď je tvorca cukríkovej hry celé roky v plusových číslach, nie sú až také ružové, ako si predstavovali finanční analytici. Pri vlaňajšom vstupe na burzu odhadovali jeho cenu na viac ako 7 miliárd dolárov.
Zdroj: King.com
Ostatné herné tituly firmy nemajú ani zďaleka taký úspech ako Candy Crush Saga. Je možné, že išlo o zásah šťasteny a do budúcna by hodnota firmy mohla klesať. Skôr či neskôr si hráči nájdu inú drogu, než je spájanie troch sladkostí a dokupovanie ďalších ťahov. Bezplatná hra totiž zarába práve na nákupoch doplnkov priamo v hre. Na internete už vznikol vtip, že Activision Blizzard urobil omylom najdrahší nákup v aplikácii v histórii.
Akvizícia by sa mala ukončiť začiatkom budúceho roka, kedy prejde všetkými relevantnými inštitúciami ako protimonopolný úrad alebo Írsky najvyšší súd.