Vďaka spracovaniu anonymizovaných dát zo stoviek tisícov mobilných telefónov dokáže Slovak Telekom prostredníctvom svojej služby Market Locator napríklad zistiť, na ktorej ulici a kedy sa pohybuje najviac ľudí, ktorých podnikateľ označí za svoju cieľovú skupinu. Za symbolický poplatok niekoľko desiatok eur v základnom balíku si firma môže vybrať, či chce poznať pohyb mužov alebo žien, ich vekovú skupinu alebo napríklad aj to, koľko dát z mobilu mesačne využijú. A na mape presne zistí, kde by si mala otvoriť novú pobočku.

„Ak dnes niekto uvažuje o otvorení prevádzky napríklad na sídlisku, podľa našich dát dokáže pomerne presne nastaviť otváracie hodiny v závislosti od toho, kedy sú jeho možní klienti v okolí,“

hovorí Jozef Sirotňák, projektový manažér zo spoločnosti Slovak Telekom. Rozdiel v úspechu alebo neúspechu predovšetkým malých firiem je často iba v tom, či sa im podarí otvoriť si prevádzku na dobrej ulici vzhľadom na pohyb ich cieľovej skupiny.

Spracovanie anonymizovaných dát z mobilných telefónov prináša pre podnikateľov ešte jednu úžasnú možnosť. Tou je schopnosť cez SMS reklamu osloviť vybranú skupinu ľudí, čo sa pohybujú v priestore, ktorý je pre podnikateľa dôležitý. Firmy dnes prostredníctvom služby Slovak Telekomu dokážu rozposlať tisícky reklamných oznamov iba tým, ktorí vyhovujú profilu ich zákazníka a navyše sa pohybujú v okolí ich predajne. Práve vďaka presnému cieleniu sa radikálne zvyšuje pravdepodobnosť, že ponuka prijímateľa osloví a bude pre neho predstavovať benefit. Napríklad ak sa dozvie, že na jeho ulici otvárajú nový obchod, alebo že reštaurácia v jeho blízkosti pripravuje špeciálnu akciu.

„Jeden náš klient sa rozhodol službu otestovať a mimoriadne otvoril svoju predajňu aj v nedeľu. Pričom jediný marketing, ktorý urobili bolo rozposlanie cielených SMS správ. Výsledkom bolo, že napriek mimoriadnym nákladom spojeným s otvorením prevádzky a reklamnej kampane skončil v zisku,“

hovorí J. Sirotňák o výsledkoch tohto spôsobu marketingu. Dôležitým faktom pri tomto systéme zberu dát je, že sa pracuje s údajmi ľudí, ktorí vyslovene súhlasili s lokalizovaním ich polohy a aj so zasielaním reklamných informácií, teda ide o ľudí, ktorí chápu výhody tohto typu marketingu.