Je pécéčko mŕtve?

Smartfónov sa dnes predáva omnoho viac ako počítačov a notebookov. Samotný Dell, ktorému vďačíme za masové rozšírenie osobných počítačov dnes okrem pécéčiek vyrába zariadenia od tabletov až po dátové centrá. Napriek tomu ostáva PC stále dôležitou súčasťou v portfóliu texaskej spoločnosti. Prečo?

Od A po Z

V IT abecede by jej chýbali dve dôležité písmenká - PC. Dell je dnes prakticky jedinou IT firmou, ktorá dokáže vyvíjať a predávať IT riešenia „od A po Z“. Vďaka kompletnému portfóliu dnes značka dokáže predávať IT technológie veľkým aj málým firmám a koncovým zákazníkom. Analytická spoločnosť Gartner ju dokonca označila za trhového lídra v deviatich takzvaných „magických kvadrantoch“. Znamená to, že Dell dnes výrazne ovplyvňuje vývoj v oblasti softvéru, serverov, bezpečnosti, ukladania dát a v poskytovaní IT služieb. 

Aj Dellácke počítače dnes ale vyzerajú úplne inak, ako v roku 1984, keď ich Michael Dell začal predávať. Kým v minulosti zaberalo PC polovicu pracovného stola, dnes sa zmestí aj s monitorom do jedného zariadenia o veľkosti LCD obrazovky. V najnovšom Smart Desk koncepte má novú podobu aj funkcie aj klávesnica, ktorá sa vie zmeniť na ďalšiu dotykovú obrazovku.

Je pécéčko mŕtve?

Počítače sú dnes navyše čoraz vnímavejšie. Vďaka množstvu senzorov dokážu lepšie vidieť aj počuť. V laboratóriách Dellu vyvíjajú zariadenia, ktoré sú schopné rozpoznať svojho majiteľa a jeho náladu. Spoločnosť otestovala systém na konferencii TEDx v Amsterdame, kde s jeho pomocou merala okamžité reakcie divákov v hľadisku na vystúpenia rečníkov. 

S pomocou technológií ako je táto, by sa nakoniec počítače raz mohli naozaj naučiť myslieť.

Je pécéčko mŕtve?

 

Petr Zajíček

Client Solution Marketing Manager Dell

Twitter: @PetrZAtDell