Najprv vás zachránili pred únosom, potom zistíte, že ste dcérou premiéra a váš život je v bezprostrednom ohrození. Predstavia vás skupinke fešáckych osobných strážcov a musíte sa rozhodnúť, ktorý z nich by vás mal chrániť 24 hodín denne. To je scenár jednej z niekoľkých počítačových „hier lásky“, ktoré sú v súčasnosti veľmi populárne v Japonsku. Dievčatá a ženy v nich môžu tráviť čas virtuálnym vyberaním si toho pravého bez toho, že by museli mať čokoľvek čo do činenia so skutočným človekom, napísala agentúra Reuters.
„V tej hre ste osamelá žena a všetka pozornosť všetkých mužov sa sústredí len na vás,“ povedala „han-kura“, 37-ročná úradníčka, ktorá túto prezývku používa na blogu venovanom podobným hrám.
Hry na princípe role-playing sú založené na postavách typických pre japonské komiksy manga, takže všetci muži sú štíhli a elegantní. Hráčka sa stáva hrdinkou a vyberá si ideálneho partnera z niekoľkých „rytierov v žiariacej zbroji“ a prostredníctvom možností ponúkaných príbehom hry s ním rozvíja vzťah.
Niečo pre osamelé ženy
Tieto hry, ktoré sa dajú hrať na smartfónoch, sú osobitne obľúbené najmä medzi pracujúcimi osamelými ženami nad 30 rokov. Tie majú často pocit, že nemajú čas alebo energiu na skutočný vzťah pre náročné pracovné vyťaženie,“ hovorí Kana Šimadaová, spisovateľka píšuca o moderných ženách a vzťahoch.
„Môže to byť len virtuálne, ale ak je to 'milenec z hry', môžete si ho užívať, kedykoľvek chcete,“ dodáva K. Šimadaová. „Tie hry vám dávajú možnosť zažiť vrcholy a pády skutočného vzťahu a majú všetky prvky, aby ženy zaujali.
Priemysel počítačových hier mal vždy silnú mužskú hráčsku základňu, ale teraz sa zdá, že konečne našiel spôsob, ako začať zarábať aj na ženách. Sektor založený na „milostných simuláciách“ v roku 2011 stúpol o 30,4 percenta na celkový predaj v hodnote 14,6 miliardy jenov (zhruba 132 miliónov eur). Hry sa obvykle vydávajú v podobe niekoľkých epizód, z ktorých každá stojí zhruba 500 jenov (4,5 eura).
Rozvoj smartfónov ide bok po boku so stúpajúcou obľúbenosťou vďaka ich prenosnosti a súkromiu, ktoré ponúkajú, uviedla Nozomi Wadaová, redaktorka internetového portálu AppBank, ktorý hodnotí nové aplikácie.
„Najväčším dôvodom ich popularity je to, že používateľky, ako som ja, môžu hrať tajne v dlani a nikto naokolo si to nevšimne,“ napísala blogerka „han-kura“.
Upravené pre Ameriku
Zhruba desiatka výrobcov neustále tlačí na trh nové verzie dodatočných postáv a príbehov pre najobľúbenejšie herné tituly. Rozdiel medzi trhákom a prepadákom spočíva v tom, ako hlboko umožňuje hra používateľke sa do nej ponoriť, dodala N. Wadaová. „Pokiaľ ide o tému fantasy, musí byť úplne snová,“ uviedla. „Nechcete predsa, aby sa vaša fantázia v polovici hry rozpadla.“
Niektorí tvorcovia aplikácií, ako napríklad spoločnosť s názvom Voltage, vydali regionálne verzie pre Čínu a USA, v ktorých upravili mužské postavy tak, aby vyhovovali vkusu miestnych žien. V USA už počet stiahnutých hier dosiahol zhruba desatinu japonského počtu, povedal šéf Voltage Judži Cutani.
A aký je medzi nimi rozdiel? Pre americkú verziu obľúbenej hry Pirates in Love (Zamilovaní piráti) podľa J. Cutaniho dostali muži „hlbšie a realistickejšie“ tváre – a hrdinka je asertívnejšia než jej japonská kolegyňa.

Zdroj: SITA / AP
Ilustračné foto - SITA / AP