Apple dosiahol vďaka svojim smartfónom ohromné tržby. Základom bol inovatívny prístup k hardvéru a softvéru. Podstatnú úlohu zohral aj marketing a vytvorenie silnej fanúšikovskej základne. Medzi týchto fanúšikov sa postupne začali rátať aj tínedžeri. Najnovšie prieskumy ale ukazujú, že telefón s jablkom v logu už v školách nerobí zo svojho majiteľa „frajera“ tak, ako donedávna, píše portál Cnet.
Podľa prieskumu spoločnosti Buzz Marketing Group začína byť iPhone príliš „mainstreamový“ na to, aby zaujal aj násťročných Američanov. A má to byť výsledok dvoch aspektov.
Prémiová cena iPhonov znamenala, že rodičia nové modely kupovali sebe a svoje staršie prenechali potomkom. Vo veku, kedy sa sociálny status odvíja od vlastníctva „cool“ vecí to znamenalo veľa. Tínedžer chce mať stále to najlepšie, prípadne to, čím najviac zaujme okolie.
Druhým aspektom bolo, že iPhone sa rozšíril do takej miery, že ho mal takmer každý. A tínedžer nechce mobil, ktorý má aj jeho stará mama, zamestnanec v McDonalde alebo dokonca učiteľ matematiky.
Podľa prieskumu sa tak do popredia záujmu čoraz viac dostávajú prémiové smartfóny Galaxy od Samsungu. Aj v oblasti tabletov má už byť viac cool Microsoft Surface ako iPad. Na predajných číslach sa to ale ešte neprejavilo.
Apple má stále väčšinový podiel a 67% opýtaných mladých stále považuje iPhone a iPad za zariadenie snov. Na druhom mieste s 22% je Samsung. Ešte pred rokom bolo úplnou raritou stretnúť tínedžera, ktorý by dal prednosť Galaxy zariadeniu pred iPhonom, vraví Piper Jaffray z agentúry Buzz Marketing Group.
Foto na titulke - Flickr.com