V posledných rokoch sa P. Bečár súčasne venoval investíciám do inovatívnych a technologických firiem. Do dvoch z nich investoval práve prostredníctvom Crowdberry. Ide o projekt Ecocapsule, ktorý vyvíja mobilný a energeticky sebestačný dom, a eventovú agentúru Creative Pro. 

P. Bečár sa stal najväčším akcionárom Crowdberry. Jeho pôvodný vlastník, PMK Invest, za ktorým sú podnikatelia v IT Štefan Petegráč, Jozef Mokrý a Peter Kotuliak (majitelia firiem Datalan a Tempest), ostáva ako pasívny minoritný akcionár.

„Už sa nepodieľa na rozhodovaní a operatívnom riadení spoločnosti, ktoré je výlučne v rukách partnerov,“ vysvetľuje managing partner Crowdberry Daniel Gašpar. PMK podľa neho prešiel do minoritnej pozície, lebo crowdinvestingová platforma nemá synergie s podnikaním jeho majiteľov. Dávnejšie tiež z Crowdberry odišiel aj zakladateľ tejto platformy Patrik Horný (aj ako akcionár).

Podrobnosti najnovšej transakcie, ktorá momentálne prebieha, chce Crowdberry zverejniť v najbližších mesiacoch. Zatiaľ k vstupu nového strategického investora dodáva, že tak získa kapitál pre ďalší rast a skvalitňovanie svojej platformy.

Pribudnú realitné projekty

Crowdberry vznikla v roku 2015 s cieľom umožniť súkromným investorom investovať do firiem výmenou za vlastnícky podiel. Časť investorov prichádza z prostredia private bankinku Tatra banky, ktorá je partnerom Crowdberry.

Platforma pôsobí na Slovensku a (od júna minulého roka) v Česku. Do jej portfólia patria firmy ako Poctivé sirupy, Datamolino (cloudové spracovanie faktúr), Ixworx (softvér na tvorbu 3D manuálov a prezentácií) a Sensoneo (smart monitorovanie odpadu).

Vlani Crowdberry sprostredkovala uzavretie piatich investičných príležitostí v hodnote takmer 3,5 milióna eur, okrem Ecocapsule napríklad aj pred „slovenský booking.com“ pre jachty, spoločnosť Boataround.

Do budúcnosti chce Crowdberry rozšíriť tím na Slovensku a v Česku, ako aj segment firiem, ktoré cez túto platformu hľadajú kapitál, o malé a stredné firmy a vybrané realitné projekty. V aktuálne pripravovaných investičných príležitostiach sú zatiaľ najmä technologické firmy.

V januári a februári chce Crowdberry vo svojich kanceláriách v Prahe a Bratislave otvoriť investičné kaviarne, v ktorých sa budú stretávať investori so zakladateľmi firiem, alebo sa v nich budú konať vzdelávacie prednášky.

Ďalšia Geografická expanzia sa podľa D. Gašpara nechystá. „Nemáme ambíciu ísť za hranice Slovenska a Česka. Chceme byť dobrí v prostredí, ktoré poznáme a ktoré je obsiahnuteľné v požadovanej kvalite. Cieľom je umožniť a uľahčiť firmám fungovanie a rast v oboch krajinách, keďže sú prirodzenou súčasťou expanzných plánov väčšiny firiem, s ktorými spolupracujeme,“ vysvetľuje.

Ako nový majoritný majiteľ sa P. Bečár nebude podieľať na operatívnom riadení Crowdberry. Bude poradcom pre vývoj online platformy a otázky stratégie. Podľa D. Gašpara sa nebude podieľať ani na výbere a schvaľovaní investícií, čo je zodpovednosť manažérskeho tímu a partnerov. Takisto už nebude sám investovať do projektov, ktoré Crowdberry predstaví investorom na svojej platforme.