Napriek poklesu však bola vlaňajšia hodnota vývozu tretia najvyššia v histórii. Najviac vlani klesol vývoz hodiniek v cene 200 až 500 frankov, ktoré majú na celkovom predaji podiel 15 percent.
Švajčiarsky hodinársky priemysel čelí radu problémov. Medzi nich patrí prepad akciových trhov, menej bohatých ázijských turistov nakupujúcich v Európe či príchod inteligentných Apple Watch, ktoré mali vplyv na predaj lacnejších hodiniek.
Značky ako Motblanc a TAG Heurer tak prinútili zaviesť vo svojich hodinkách vlastné elektronické funkcie. Tento rok by podľa analytikov oslovených agentúrou Bloomberg mohol predaj hodiniek stúpnuť o dve percentá.
„Hodinky v cenovom segmente 200 až 500 frankov vždy čelili silnej konkurencii, napríklad od módnych značiek,“ povedal agentúre Bloomberg analytik Zürcher Kantonalbank Patrik Schwendimann. Tieto hodinky podľa neho pravdepodobne vlani utrpeli ďalšiu ranu kvôli vzostupu inteligentných hodiniek.
Najväčšími dovozcami švajčiarskych hodiniek vlani zostali Hongkong, USA a Čína, do všetkých týchto krajín však vývoz zo Švajčiarska klesol. Vývoz do Hongkongu sa znížil o takmer 23 percent. Vývoz to Ruska klesol zhruba 30 percent. Zvýšil sa však vývoz do Európy. Export do Británie vlani stúpol o takmer 20 percent a výrazne rástol aj vývoz do Rakúska, Francúzska a Talianska.
Vývoz hodiniek sa na celkovom vývoze zo Švajčiarska podieľa zhruba desatinou. Najväčšími výrobcami hodiniek sú firmy Swatch Group, Rolex a Richemont.